livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 januari 2021

Av Mimmi - 9 januari 2021 21:30


Men Matte!
Har du även plockat bort julbelysningen nu?
Då måste du faktiskt sätta upp våra vanliga fönsterlampor.
Annars blir det alldeles för mörkt.
Dessutom vill jag ha någon ny leksak.
Nu när tomtarna är iväg på långsemester så borde jag få något annat handgjord hempysslad som jag kan dansa med.
Något som luktar handsvett och lim och lite ull.
Gärna någon främmande katt också.
Och det behöver inte alls vara stor.
Någon av mina läsare som är lite pysslig av sig?
Jag måste ju börja dansträna inför påsk och midsommar...
Det har ju visat sig att jag har en oväntat begåvning som danslärare och kreatör.
Sånt måste man hålla fast vid.
Och jag gillar att ha många bollar i luften.
När man är innekatt behöver man ha många hobbies helt enkelt.
Vill ni hjälpa mig?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards