livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 maj 2019

Av Mimmi - 7 maj 2019 19:16


Mjau, jag hoppas att flera av er har fått era vinster idag.
Själv har jag inte haft en vinnande dag eftersom Matte är dåligt och bara sover och vilar.
Jag som ville leka med henne och umgås!
Ute var det aningen för kyligt och blåsigt så jag ville inte vara på balkongen.
Nåja, Matte kastade några bollar åt mig när hon var på väg till toan.
Och sedan fortsatte jag själv att springa runt av bara farten.
Dessutom fick Matte spinn-healing av mig.
Jag hade gärna gosat länge och väl men Matte hade för ont för att klappa någon längre stund.
Hoppas bara att jag får mitt vanliga maggos ikväll.
Det har blivit svårt att vara utan denna nya rutin innan Matte släcker inför natten.
Tänk att jag tycker så mycket om maggos!
Det trodde inte jag heller för ett tag sedan.
Men när jag ligger där på rygg med huvudet på Mattes arm så är det helt underbart.
Ja, även om livet är tråkigt vissa dagar så är jag ändå en mycket lycklig liten katt!
Bara att ligga och vänta på bättre tider.
Och ett öra spetsat så jag är framme direkt ifall Matte lämnar sängen.
Jag tror inte att hon mår bra av att gå själv ett enda steg sådana här dagar...
(Fast jag har för mig att hon inte håller med?)
Äsch, en katt mellan fötterna är alltid bra om ni frågar mig!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards