livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 februari 2019

Av Mimmi - 16 februari 2019 22:16


Mjau, om 22 timmar är auktionen slut.
Så nu är det sista chansen att höja sitt bud.
Ni ska veta att jag räknar med er!
Det är inte en auktion för att få tag i något trevligt.
Det är en välgörenhetsauktion för behövande katter som fryser och är hungriga.
Jag vet, för jag har varit en sådan katt själv.
Vissa är övergivna.
Andra är utefödda och har aldrig upplevt värme och kärlek.
Jag ömmar för dessa katter.
De är allihopa mina vänner.
Jag skulle rädda dem alla om jag hade möjlighet.
Jag vet att min Matte är den bästa, men hon har ett fel - hon är inte rik.
Annars hade hon redan räddat alla hemlösa katter.
Men hon hjälper mig med mina auktioner.
Hon skaffar fram saker och ibland får hon saker av andra som vill hjälpa.
Ingen kan göra allt.
Men tillsammans kan vi göra en hel del.
Därför behöver jag er hjälp med att ni höjer era bud så att det blir så mycket pengar som möjligt för de behövande katterna.
Tillsammans kan vi fixa det!
Säkra era favoritobjekt med ett bud som ingen vågar buda över.
Det går fint att buda fram till klockan 20.
Både här som kommentar eller på Facebook på Mattes sida.
Just nu ser det ut så här :
1) 175 kr, Björn
2) 100 kr, Annica
3) 100 kr, Paula
4) 300 kr, Lisbeth
5) 150 kr, Cornelia
6) 155 kr, Nallis
7) 155 kr, Nallis
8) 150 kr, Greta
9) 150 kr, Saga
10) 105 kr, Nallis
11) 100 kr, Björn
12) 70 kr, Nallis
Och dessutom kan jag avslöja att med varje matskål kommer det att följa med lite godis!
Visst blev ni sugna nu?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards