livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 juli 2018

Av Mimmi - 4 juli 2018 19:14


Mjau, igår kväll låg jag och gosade mig mot Mattes ben som låg under filten.
Då fick Matte den dumma idéen att blixtra på mig!
Jag gillar verkligen inte när Matte blixtrar.
Vanligtvis hade jag nog gått därifrån.
Men nu låg jag ju där och myste.
Vi hade redan gosat en hel del.
Så jag valde att titta åt ett annat håll och låtsas att inte bry mig.
Det gäller att behålla sin värdighet även i ovärdiga situationer ibland.
Det är något som jag har lärt mig som bloggkatt under dessa år.
Jag antar att Matte inte kan hjälpa det att hon dummar sig ibland.
Om man bara har två ben så äger man bara hälften så kloka tankar tyvärr.
Det håller säkert alla mina kattkompisar med om, eller hur?
Jag kände mig väldigt nobel som hade överseende med henne.
Och en stund efter det krävde jag åter en massa gos.
Man måste ju få kompensation för sveda och värk av kattsjälen!
Kom ihåg det när din tvåbening är dum.
Kräv gos eller godis.
Eller både och.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards