livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 juni 2016

Av Mimmi - 19 juni 2016 23:33


Matte.
Har.
Dammsugit.
Idag.



Jag har fortfarande inte riktigt förlåtit henne.
Fast hon har fjäskat med godis och leksaker.
Jag som hade marinerad hela lägenheten med katthår!
Nu måste jag ju börja om.
För att inte tala om att sprida kattströ överallt i ett jämnt lager...

Dessutom har hon fått en helknäpp idé i hallen.


Plastmattor runt kattlådan.
Men Matte lilla, jag ska nog se till att sprida strö bortom dessa plattor, jag lovar!
Allt kommer inte ramla igenom dem och försvinner.
Det ska jag se till!!!
Hämden heter kattströ överallt!

Jag ska nog börja med sängen.........

Av Mimmi - 19 juni 2016 10:55


Tydligen finns det katt-dating därute.
Så ung och snygg som jag är borde jag ha de bästa chanserna.
Men vill jag verkligen ha en hankatt?
En dominant tjockis som jämt äter upp min mat?
Som bråkar med mig?
Som konkurrerar om Mattes uppmärksamhet?
Som tar mina leksaker?
Som sitter på min balkong?
Svaret är givet.
Nej tack!
Någon annan får finna sig i sådana livsförhållanden.
Jag är glad som det är.
Men DN främjar tydligen katt-dating...


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards