livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 13 juni 2016

Av Mimmi - 13 juni 2016 19:45


Så här i fotbollstider påminns både Matte och jag om mina storartade målskott genom tiderna.
Vissa bilder, som till exempel den där jag sköt bollen så den hamnade i det tomma uttaget i ett grenuttag, har Matte råkat radera. (Finns dock i ett tidigare blogginlägg)
Andra höjdpunkter finns kvar.
Som den här.


En boll skuten från golvet som hamnade mitt i famnen på hittekatten från Mallorca.

Eller den här, som Matte aldrig fattade hur jag lyckades med.


En mycket mjuk boll inkilad mellan två kuddar.
Det måste ha skett med världens fart, så mycket är säkert.
Bollen i vattenskålen finns inte heller kvar i telefonen.
Men jag bjuder på några bilder med fotbollsteknik - dribbling och anfall.


Men nu har jag faktiskt inte någon tid längre för att blogga.
Folk håller på att skrika så väldigt där ute genom sina öppna fönstren.
Jag måste genast ut på balkongen och kolla läget!

Av Mimmi - 13 juni 2016 16:28


Matte är lite S-formad dessa dagar.
Och mycket frustrerad. När man knappt kan stå någorlunda rak för att fixa en kopp te så är det ren tortyr att läsa om andras goda mat på Facebook.
Idag höll hon upp den här skylten mot mig.



Fast hon vet mycket väl att jag inte kramas och att vi inte har vodka hemma.

Jag personligen tycker att det är rätt bra att hon mest ligger platt.
Då vet man var man har henne.
Dessutom rör hon sig så långsamt att jag inte ens behöver flytta mig.
Hon behöver bara ändra lite riktning på fötterna så vet jag att hon inte kommer trampa på mig.
Då är det bara att ligga kvar mitt på golvet...
Men visst är det trist att hon inte kan leka med mig.
Så härmed utropas tjänsten som lektant för några dagar.
Ansökningar tas emot av mig snarast, men innan klockan 21 ikväll!
Mjau!

Av Mimmi - 13 juni 2016 16:05

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards