livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 30 juni 2024

Bättre

Av Mimmi - Söndag 30 juni 21:39


Mjau, det är lite bättre idag med ljuden i huset.
Lite.
Alla har helt klart inte fått ta del av mejlet eller bryr sig inte.
Och bollspelandet har flyttats delvis till lägenheten.
Vilket råkar vara lägenheten över oss.
Så Matte har skrivit ännu ett mejl.
Den här gången till företaget som äger och hyr ut den lägenheten.
Visst, det har regnat en del idag.
Men man kanske kan spela ute mellan skurarna eller helt enkelt ägna sig åt något annat.
Tänk om jag hade varit en skällis istället och hade ägnat stor del av dagen med att skälla.
Då skulle inte grannarna vara glada heller.
Åt andra sidan skulle hon då ha kunnat släppa ut mig och låta mig skälla varje gång det är oväsen.
Hihi.
Men nu är jag ju bara en liten katt som är rädd för det mesta.
Men det är i alla fall inte lika många skrikande barn i loftgången idag.
Man får vara glad åt alla förbättringar.
Nu ska jag natta Matte och så hoppas jag att vi får ordentligt med sömn.
Mjau!


 
 
Ingen bild

Cornelia

Måndag 1 juli 08:50

Apropå läskiga ljud- jag är lite orolig Mimmi! Om några veckor ska vi flytta till en lägenhet, känns läskigt 😿. Matte säger att det kommer gå sååå bra och det finns redan en stor innätad balkong mm och lägenheten är stor men jag tycker i alla fall att det verkar jätte läskigt!
Buff C🐈‍⬛

Mimmi

Måndag 1 juli 10:09

Mjau, det låter helt klart läskigt! Bara att flytta är ju redan väldigt läskig. Och en lägenhet med grannar och sådana dumheter... Men man vänjer sig efter ett tag. Och du har dina brorsor också. En innätat balkong är något att se fram emot. Du får berätta sedan vad den har för utsikt. Gärna träd med en massa småfåglar om man fick önska...
Och din matte kanske kan sätta upp Feliway i den nya lägenheten några dagar innan ni flyttar.
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

Måndag 1 juli 10:17

Matte har redan köpt in två av det däringa Feliway! Jag tycker ändå det verkar läskigt🙀
Buff C

Mimmi

Måndag 1 juli 10:41

Klart det är läskigt ändå. Jag tänker på dig!
Nospussar

 
Ingen bild

Malte

Måndag 1 juli 18:57

Cornelia, det kommer att gå jättebra att bo i lägenhet. Det gör jag också nu och jag vill faktiskt inte alls gå ut. Du får berätta hur det går. Tänk vad roligt du och brorsorna ska ha att utforska lägenheten.
Nosbuffisar

 
Ingen bild

Cornelia

Tisdag 2 juli 05:37

Hoppas du har rätt Malte! Just nu känns det i alla fall lite läskigt! Jag lovar att berätta.
Nospuss C🐈‍⬛

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 2 juli 19:52


Mjau, ni kanske undrar vad jag egentligen tycker om den där gråa pälsen som Matte kom dragandes med för två veckor sedan? Det är väl sisådär. Mjuk är det ju. Men oj, vad det luktar får! Som om vi hade ett får i vardagsrummet. Jag vet inte...

Av Mimmi - Måndag 1 juli 21:33


Mjau, jag har fått post! Jag älskar att få post. Särskilt när den är adresserat till mig. Det var ett kort från Cornelia och brorsorna som ville önska mig en skön sommar. Tänk så snälla de är. Och det är ju faktiskt just den här känslan so...

Av Mimmi - Lördag 29 juni 20:40


Mjau, vi är fruktansvärt trötta på turisterna. Redan nu. Det är ju inte ens juli. De väsnas precis hela tiden. Dag som natt. Ute och inne. Både vuxna och barn. Jag får ont i öronen och Matte får ont i huvudet. Och så blir hon trött ...

Av Mimmi - Fredag 28 juni 20:52


Mjau, efter ännu en mycket varm dag blev det regn till slut och då sjönk äntligen temperaturen med några grader. Jag satt ganska länge vid den öppna balkongdörren och bara tittade på vattendropparna och andades den sköna luften. Imorgon ska det...

Av Mimmi - Torsdag 27 juni 20:16


Mjau, jag tror att jag har nådd smältpunkten. Nästan i alla fall. Fast det är kväll nu. Matte stängde balkongdörren redan klockan elva idag. Hon sa att vi skulle klara oss bättre utan syre än med för mycket värme. Sedan tog vi det extremt...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards