livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 15 juni 2024

Nej tack

Av Mimmi - Lördag 15 juni 20:25


Mjau, idag var han här hemma.
Mattes bror.
Matte ville att jag skulle hälsa.
Det ville inte jag.
Så jag satte mig under soffan och blängde.
Även om han är släkt med Matte så måste jag väl inte gilla personen?
Han stannade några timmar och så snart dörren stängdes efter honom så kom jag fram igen.
Och överöste Matte med ömhetsbetydelser.
För att övertyga henne om att det inte var för hennes skull som jag hade gömt mig.
Och för att jag tycker att det är alldeles purrfekt när det bara är vi två.
Hälsa på besök?
Nej tack.
Inte jag inte.
Gosa hela dagen med Matte?
Ja tack.
Mjau!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 20 juni 19:15


Mjau, vi är så trötta, trötta, trötta... Mest är det Matte som är trött men jag är naturligtvis sympatitrött. Matte är helt urlakad och rör inte ens lillfingret i onödan. Tydligen är det midsommar imorgon. Och årets längsta dag. Men vem b...

Av Mimmi - Onsdag 19 juni 22:36


Mjau, med tanke på Mattes utmattning efter de senaste dagarna så trodde jag att hon skulle stanna hemma idag. Men hon gav sig sjutton på att åka till katthemmet i alla fall. Där lekte hon bland annat med fina fröken på golvet. De lekte så pas...

Av Mimmi - Tisdag 18 juni 20:57


Mjau, nu har Mattes bror varit här hemma för sista gången. Han har satt upp ett nytt ljusrör i diskbänksbelysningen och skruvat tillbaka pappershållaren. Idag gömde jag mig under tevebordet för att undvika all kontakt. Men jag har alltid sten...

Av Mimmi - Måndag 17 juni 19:27


Mjau, idag har Matte och hennes bror varit på utflykt. De åkte hela vägen upp till en annan ö. Som om det inte räcker med den här ön. Tydligen har de klättrad runt på konstiga stenar (inte Matte) och tittade på gamla fiskebodar som luktade tj...

Av Mimmi - Söndag 16 juni 20:02


Mjau, jag tror inte att jag tycker om män. Mattes bror är bara den andra manliga besökaren som vi har haft och varken då eller nu har jag visat så mycket som ett morrhår eller en klo. Idag har Matte och han försökt att hitta en lösning på det g...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards