livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 4 juni 2024

Stor sommar-mjauktion

Av Mimmi - Tisdag 4 juni 20:20


Mjau, nu är det dags för den stora sommar-mjauktionen. 

Pengarna går den här gången till Föreningen Hjälp utsatta katter få hem, som idag fyller nio år! 

Stort grattis från Matte och mig. 

Tyvärr är det lika kämpig då som nu. 

Så här skriver de bland annat: 

"Vi blir nio år idag. Tyvärr kämpar vi fortfarande i motvind och katternas situation har blivit värre istället för bättre. Många kattföreningar går i graven pga brist på ork, volontärer, ekonomi, jourhem och adoptörer. Vi kattföreningar går inte runt utan er hjälp! För att kunna fortsätta så behöver vi er!" 

Visst kan vi hjälpas åt och åstadkomma en fin födelsedagspresent tillsammans? 

Ni kan lägga era bud här i kommentarerna eller på Facebook i det speciella inlägget som Matte lägger dit. 

Varje kväll uppdaterar jag alla bud här på bloggen. 

Kom ihåg att lagd bud ligger och inte kan tas tillbaka. 

Vinnarna betalar portot om de villfå sina vinster hemskickade. 

Annars går det bra att hämta sin vinst hos oss om ni ändå ska semestra här kanske. 

Mjauktionen avslutas på lördag kväll klockan 20:00. 

Är ni redo nu? 

Här kommer alla utrop: 



1) 

Vi börjar med det här fina kattpusslet på 500 bitar. Alldels bedårande motiv och mycket trevlig att lägga enligt Matte. Tyvärr har kartongen varit i närkamp med den dumma transportjätten och har fått sig en törn i ena hörnet. Men själva pusselbitarna är det absolut inget fel på. Fina stabila bitar som inte tar illa vid sig om det råkar komma en liten tass emellen... 

Utropspris: 75 kronor. 


 




2) 

Så här i sommartider behöver man något lätt och snyggt att ta på sig. Och vad passar bättre än en blus med katter på? Lappen säger visserligen 2XL men det tror Matte inte på. Den är nog maximalt XL. Matte är ganska säker på att det är bomull. Liten ståkrage och små färgglada knappar. Purrfekt för varje kattälskare. 

Utropspris: 95 kronor. 


 




3) 

På sommaren (och även resten av året) kan det vara bra med en lite fickspegel i väskan. (Donerat av Agneta) Kontrollera solbrännan, peta ut flugor ur ögonen eller blinka ljussignaler till en pälskling. En vanlig sida och en med förstoringsglas. 6,5*6,5 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




4) 

Om ni har semester och inte vill lägga pusslet ovan så kanske ni vill läsa en bok? Naturligtvis en bok om en katt. (Donerat av Agneta) Inbunden spännande katthistoria. Ca 16*20 cm.  

Utropspris: 65 kronor. 


 




5) 

Sommar och sol hör oftast ihop. Men ibland blir det för mycket av det goda. Då behöver man solglasögon. Och för att dessa inte ska gå sönder i väskan har jag naturligtvis det bästa glasögonfodral som rimligtvis kan finnas. Med katter på. 

Hård fodral 15*6*3 cm. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




6) 

Samma som nr 5. 

Utropspris: 85 kronor. 


 




7) 

Det kan vara lite kyligt på morgonen och kvällen även på sommaren. Då kan man värma tassarna i dessa tjysiga ankelsockor med kattmotiv. De säger 39-43 men eftersom det är strech så passar det nog alla fötter. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




8)

Även på sommaren behöver man snygga till sig ibland. Något som alltid fungerar då är kattörhängen. Som dessa till exempel. 2*1 cm utan krok räknat. Enkelt och stilrent. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




9)

Om man vill piffa upp sig utan smycken så lär den här nyckelringen/ väsksmycke göra jobbet. Maximalt med glitter på 6*7 cm. Lätt att hitta nyckeln med denna! 

Utropspris: 60 kronor. 


 




10)

Om ni ska ut och resa i sommar eller bara behöver lite ordning och reda i handväskan eller för nycklar och andra småsaker så finns det den snyggaste nessesären för det också. 21*13 cm. Fodrad. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




11) 

Om man bara ska ut och fika blir den här lilla axelremsväskan purrfekt. (Donerad av Paula) Snyggaste motiven på framsidan och en liten innerficka med dragkedja. Lång axelrem och dragkedja. 21*17 cm. 

Utropspris: 95 kronor. 


 




12) 

Och sist men inte minst ( men nästan minst) så har vi två små fat med motiv av Lisa Larson. Till några oliver, en ostbit, en skorpa, lite kattgodis... Eller bara som prydnad. 8*10 cm vardera. 

Utropspris: 95 kronor. 



Och det var allt för den här gången. 

Passa på nu. 

Nästa mjauktion kommer först någon gång i augusti. 

Mjau! 


 


 
 
Ingen bild

Cornelia

Tisdag 4 juni 21:53

Hurra för sommarmjauktion!
Så många braiga grejer👍
Jag budar 150kr på nr 11.
Buff C🐈‍⬛

Mimmi

Tisdag 4 juni 22:43

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Malte

Tisdag 4 juni 22:12

Mjau och tjohoo Cornelia. Du ligger väl inte på latsidan??
Jätteroligt att mjauktionen är igång.
Jag budar till att börja med 100 kr för de skojiga sockarna, nr 7. Det finns massor av andra saker också, men jag ville vara först att buda den här gången.....
Nosbuffisar

Mimmi

Tisdag 4 juni 22:44

Mjausig tack för ditt bud! Men Cornelia var några noslängder snabbare som vanligt...
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

Onsdag 5 juni 05:36

Malte! Jag hade gett mig mjausigen på att vara först!! Hihihihi😸
Buff buff C🐈‍⬛

 
Ingen bild

Malte

Onsdag 5 juni 07:04

Mjau, nu får du ge dig Cornelia! Att jag aldrig kan komma först! Hehe. Nästa gång, ska du se.
Hur som helst, budar nu på nr 9 nyckelringen. Matte behöver den för nyckeln till tvättstugan som verkar försvinna då och då. Något färgglatt är alltid roligt.
Budar vadå? Ja visst, ja. 100 kr till att börja med.
Nosbuff

Mimmi

Onsdag 5 juni 07:57

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Agneta E

Onsdag 5 juni 09:43

Lisa-faten. Budar 100:-

Mimmi

Onsdag 5 juni 10:07

Hej! De har fått bud på 200 kr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 24 juni 18:55


Mjau, vi tar det fortfarande väldigt lugnt. Det går lite bättre nu för Matte men hon behöver ändå vila en hel del. Hon blir trött mycket snabbt. Alltså ännu snabbare än vanligt. Men det gör ingenting. För jag älskar att vila tillsammans m...

Av Mimmi - Söndag 23 juni 20:45


Mjau, jag har väldigt mycket kärlek under allt mitt fluff. Jag ställer inga krav utan jag ber om saker. Tyst. Jag vet precis hur Matte fungerar och hur hon vill ha saker och ting. Och hon vet precis hur jag fungerar och vad jag vill. Seda...

Av Mimmi - Lördag 22 juni 20:03


Mjau, det regnar så pass mycket idag att Matte stängde balkongdörren i förtid i kväll och tände både några lampor och stearinljus. Matte njuter extra mycket av diskbänksbelysningen efter flera månader utan den. Vi får hoppas att den här kommer ...

Av Mimmi - Fredag 21 juni 22:05


Mjau, idag har vi varierat oss och växlade mellan att hänga i sängen och i soffan. Matte värmde en matlåda till sig, det var allt hon lyckades åstadkomma. När hon satte sig med den i soffan så ville jag smaka trots att Matte avrådde från det. ...

Av Mimmi - Torsdag 20 juni 19:15


Mjau, vi är så trötta, trötta, trötta... Mest är det Matte som är trött men jag är naturligtvis sympatitrött. Matte är helt urlakad och rör inte ens lillfingret i onödan. Tydligen är det midsommar imorgon. Och årets längsta dag. Men vem b...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards