livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 2 juni 2024

BUS

Av Mimmi - Söndag 2 juni 22:13


Mjau, jag är ganska avvaktande när det gäller dofter.
Några duschtvålar och kroppslotioner som Matte använder ogillar jag.
Andra är jag likgiltig mot.
Men det händer också att jag är förtjust i en doft.
Och så finns det något som jag verkligen gillar - BUS.
Då pratar jag inte om att busa, för det är självklart att jag gillar.
Utan brun utan sol.
Varje sommar gör Matte åtminstone ett försök att bättra på sin vita hud som är bra på att stå emot solen.
Och varje sommar blir det lika fläckig och konstigt.
Men den där doften som många tydligen avskyr älskar jag!
Igår fick hennes smalben en omgång och gissa vem som höll sig som klistrat vid Mattes ben?
Matte sa att jag skulle akta mig så att inte min päls skulle färgas brun...
Men jag kunde bara inte sluta lukta.
Om man ska tro på Matte så är jag lite knäpp.
Men det som är den absolut bästa doften är ändå en oduschad Matte.
Mattes egen kroppslukt är något av det bästa jag vet.
Mjau!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 24 juni 18:55


Mjau, vi tar det fortfarande väldigt lugnt. Det går lite bättre nu för Matte men hon behöver ändå vila en hel del. Hon blir trött mycket snabbt. Alltså ännu snabbare än vanligt. Men det gör ingenting. För jag älskar att vila tillsammans m...

Av Mimmi - Söndag 23 juni 20:45


Mjau, jag har väldigt mycket kärlek under allt mitt fluff. Jag ställer inga krav utan jag ber om saker. Tyst. Jag vet precis hur Matte fungerar och hur hon vill ha saker och ting. Och hon vet precis hur jag fungerar och vad jag vill. Seda...

Av Mimmi - Lördag 22 juni 20:03


Mjau, det regnar så pass mycket idag att Matte stängde balkongdörren i förtid i kväll och tände både några lampor och stearinljus. Matte njuter extra mycket av diskbänksbelysningen efter flera månader utan den. Vi får hoppas att den här kommer ...

Av Mimmi - Fredag 21 juni 22:05


Mjau, idag har vi varierat oss och växlade mellan att hänga i sängen och i soffan. Matte värmde en matlåda till sig, det var allt hon lyckades åstadkomma. När hon satte sig med den i soffan så ville jag smaka trots att Matte avrådde från det. ...

Av Mimmi - Torsdag 20 juni 19:15


Mjau, vi är så trötta, trötta, trötta... Mest är det Matte som är trött men jag är naturligtvis sympatitrött. Matte är helt urlakad och rör inte ens lillfingret i onödan. Tydligen är det midsommar imorgon. Och årets längsta dag. Men vem b...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards