livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 1 februari 2023

Avbruten

Av Mimmi - 1 februari 2023 18:20


Mjau, jag har beslutat att avbryta de planerade vinstchanserna.
Det verkar rätt hopplöst just nu.
Jag har varit redo att satsa fina saker som Matte har köpt.
Hon var även villig att betala portot.
Men som ni kanske har sett så fungerar det inte just nu.
Det var nästan ingen som ville köpa lotter.
Jag vet inte riktigt varför.
Även om de flesta har ont om pengar i nuläget så brukar man kunna köpa några lotter.
När jag tittar tillbaka så har jag oftast haft vinstchanser i januari utan några som helst problem.
Matte och jag tjänar ingenting på dessa aktioner.
Tvärtom.
Det hade trevligt att tillsammans med er få ihop pengar till Södertälje katthem.
Men man måste inse sina begränsningar.
Så det blir inga fler vinstchanser just nu.
Eller något annat.
Jag har swishat 1250 kronor till Södertälje katthem.
Och jag vill rikta ett stort tack till er som trots allt köpte lotter.
Speciellt till Malte, Cornelia, Sven och Britt-Inger som köpte köpte väldigt många lotter för att hjälpa mig.
Men jag vill inte tvinga på er ännu fler lotter.
Så jag ger upp just nu.
Inte för alltid.
Jag är en envis liten katt.
Men just nu.
Jag blir så trött och ledsen när jag försöker så mycket utan att det går.
Så nu ska jag äta godis och gosa med Matte istället.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Cornelia

1 februari 2023 18:33

Så tråkigt för dig och Södertälje katthem. Men vi finns här när du är redo framöver. Bra att du tröstar dig med lite godis:-)
Sven och jag har idag fått smaka på grädden på mattes semla- åååå va’ gott det var!
Buffisar från Cornelia, Sven och Räkan

Mimmi

1 februari 2023 18:50

Mjau, man behöver en hel del godis så här års, tycker jag.
Nospussar

 
Ingen bild

Britt-Inger

1 februari 2023 19:41

Vårat stöd har Du alltid fina Mimmi❤️

Mimmi

1 februari 2023 19:44

Mjausig tack!

 
Ingen bild

Björn

1 februari 2023 19:44

Jag kom ju nyss hem från en längre utlandsvistelse. Läste på Södertälje katthems blogg om deras stora utgifter så jag swishade en peng till dem redan innan ditt lotteri började. Sedan var jag tvungen att swisha till mitt andra katthem (9Liv) och hjälpa en god vän med hennes jättedyra elräkning (tack och lov har jag bundet elpris i flera år till själv). Sedan var pengarna slut för denna månad.

Hoppas du kan ta med sakerna som inte lottades ut nu på en kommande auktion som jag säkert kommer att vara med på som så ofta förr.

Mimmi

1 februari 2023 19:46

Mjau, det kommer säkert en mjauktion så småningom.

 
Ingen bild

Malte

1 februari 2023 19:53

Mjau, det är trist att du avbröt lotteriet, men jag förstår att du gjorde det.
Ser fram emot en mjauktion längre fram. Det är alltid roligt att se vilka fina saker som du lägger ut till mjauktion eller lotteri.
Nosbuff

Mimmi

1 februari 2023 21:42

Mjau, tack för ditt stöd!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards