livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 20 november 2022

En katt i tiden

Av Mimmi - 20 november 2022 16:02


Mjau, idag kom jag på att det är faktiskt första advent om en vecka.
Så det är hög tid att förbereda jul-mjauktionen!
Jag tvingade Matte att plocka fram den stora lådan och så valde vi ut 12 fina saker.
Och nej, det finns ingen bild att tjuvkika på.
Jag skulle kunna ta en bild på kassen där vi har lagt alla saker.
Men jag misstänker att Cornelia skulle bli lite putt då.
Och kanske inte bara hon.
Pyntat är det inte heller för fem öre.
Matte säger att hon avvaktar hemtjänstens städning nästa vecka.
Men jag kände mig lite pysslig så jag började gräva runt i min lektunnel bland högarna med leksaker.
Och jag hittade den!
Julstrumpan som jag fick av Smiley förra året.
Matte gapade när hon såg den.
Sedan frågade hon varför jag hade så bråttom?
För att det är mysigt med jul, svarade jag.
Och för att inspirera dig lite.
Jag tror faktiskt att Matte blev lite imponerad av min känsla för årstiden.
Det är nog första gången som jag har börjat pynta före henne.
Men jag är minsann en katt i tiden.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Granit

20 november 2022 16:25

Be matte titta i brevlådan i veckan!

Mimmi

20 november 2022 16:49

Mjau, det ska jag absolut!
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

20 november 2022 20:26

Åååååå va’ du är retsam Mimmi, jag vill tjuvkika på grekerna ju!!
Vi är alldeles jamarmycket insnöade i vår lilla stuga i skogen! I morgon ska matte skotta sig fram till stora vägen och vi ska heja på från fönstret!
Buff C

Mimmi

20 november 2022 21:34

Mjau, jag veeeeet att du vill det! Men om några dagar...
Oj, det låter lite jobbigt. Matte är väldigt glad att hon slipper skotta på riktigt. Men hon har inte heller försökt att ta sig ut. Det finns en stor risk att källarutgången inte är skottat.
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Av Mimmi - Söndag 14 april 21:31


Mjau, som ni vet så är jag en hård arbetande katt. Och jag är i tjänst nästan dygnet runt. Att följa med Matte överallt i lägenheten och framför allt visa vägen, försöker styra henne dit jag tycker att vi ska gå och dessutom se till att hon går...

Av Mimmi - Lördag 13 april 20:16


Mjau, ibland undrar jag varför Matte har köpt en grå klöstunna till mig. Missförstå mig rätt - jag älskar min klöstunna! Men den gör mig samtidigt ganska så osynlig. Jag vet inte hur många gånger Matte har letat efter mig eller undrat vart ja...

Av Mimmi - Fredag 12 april 20:27


Mjau, eftersom vi är fortfarande trötta så har jag inte riktigt något att säga idag. Sånt händer ibland. Istället kan ni ta och titta på en fin bild istället. Det är ju ändå fredag. Mjau! ...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards