livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2022

Svält

Av Mimmi - 5 augusti 2022 21:31


Mjau, Matte håller på att svälta mig!
Jag har varit lite risig i magen i några dagar.
Då brukar Matte bli orolig.
Och så stryper hon mattillgången.
Första dagen fick jag bara torrfoder, eftersom mitt torrfoder är bra för magen.
Men det hade jag inte lust att äta.
Jag ville ha blötmat!
På kvällen kokade Matte torsk till mig.
Fy bubblan...
Jag åt lite bara för att jag var hungrig.
Nästa dag fick jag torsk med lite katt-soppa på.
Då åt jag lite till.
Men mest soppan såklart.
Idag fick jag sista torsken blandad med ytterst lite blötmat.
Jag antar att jag kommer att svälta ihjäl snart.
Matte envisas med att servera torsk och jag envisas med att vägra äta den.
Ser ni hur fruktansvärt smal jag är?
Om bloggen inte blir uppdaterad så vet ni att jag har tuppat av på grund av näringsbrist!
Livet är sannerligen inte lätt.
( Jo, jag är ändå ganska pigg och väldigt gosigt, säger Matte.)
Mjau!

 
 
Ingen bild

Cornelia

6 augusti 2022 06:12

Oj oj!! Du är ju ”jätte smal”! Stackars dig!
Buff C

Mimmi

6 augusti 2022 08:14

Mjau eller hur!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

6 augusti 2022 12:15

Men oj fisk som är så otroligt populärt här. Finns nästan inget som slår det. Så här ser rangordningen ut:
1.) Skinka (rökt eller kokt) men det fås sällan.
2.) Kokt fisk vilket fås en gång i veckan.
3.) Sheba i portionspåse vilket fås en gång per dag.
4.) Whiskas i portionspåse vilket fås två gånger per dag.
5.) Smilla torrfoder vilket fås på natten.

Mimmi

6 augusti 2022 13:53

Mjau, jag äter gärna fisk. Men då ska det vara tonfisk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Av Mimmi - Lördag 23 mars 21:59


Mjau, jag har latat mig ordentligt idag. Det har varit lite väl mycket senaste tiden. Först mjauktionen och sedan Mattes ryggskott. Det var väldigt mycket att ta hand om för lilla mig. Men så är det också bara jag som kan göra det bra. Så...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards