livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 4 augusti 2022

Av Mimmi - 4 augusti 2022 21:23


Mjau, igår flyttade Thekla in hos oss.
Till Mattes stora förtret.
Hon har ju fobi för spindlar.
Men Thekla är ett så fint exemplar och hon doftar väldigt gott också.
Så jag har bestämt att hon får stanna.
Även om Matte hoppar till ibland och mumlar något om korsspindlar...
Jag blev förtjust i Thekla redan när hon fortfarande satt inplastat så jag tror på en livslång vänskap.
Titta bara hur glad hon är!
Klart man själv också blir glad.
Ja, förutom Matte då.
Jag ville naturligtvis genast leka med Thekla.
Och jag vet inte riktigt vad som hände.
Kanske jag lekte lite för vild?
För när jag var klar så hade Thekla slutat att le.
Jag blev lite bekymrad faktiskt.
Men Matte sa att hon nog snart ler igen.
Jag hoppas verkligen det.
För jag älskar att leka med Thekla.
Speciellt när hon är glad.
Visst är hon snyggt?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards