livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 7 juli 2022

Av Mimmi - 7 juli 2022 21:05


Mjau, jag är mycket upptagen med att ta tass om Matte.
Hon fick knappt en blund den gångna natten och då hade jag naturligtvis också svårt att sova.
Jag måste ju hela tiden se efter henne.
Som tur var fick vi oss lite sömn i eftermiddags.
Men inte särskilt mycket heller.
Matte ringde till vårdcentralen i morse och ville ha Paraflex utskrivet.
Det fick hon inte.
Men hon fick en telefontid på eftermiddagen och då skrev läkaren hon pratade med ut ett recept.
Och som tur är kunde hemtjänsten hämta ut det åt henne.
Så nu hoppas vi på mer sömn.
Och lite lugn och ro.
Det blev ju så att hemtjänsten ringde på dörren hela fyra gånger idag.
Vilket jag absolut inte uppskattade.
De ska inte tro att de behöver ta hand om Matte.
Det är ju jag som sköter om det!
Matte säger att hon behöver både mig och dom.
Men jag är naturligtvis viktigare eftersom jag alltid är på plats.
Så det så.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards