livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 juli 2022

Av Mimmi - 3 juli 2022 22:29


Mjau, även om den värsta värmeböljan verkar vara över just nu så är det inte särskilt svalt ute.
Väderprognosen påstår hela tiden att det ska bli svalare men först om några dagar.
Och efter några dagar så tar det några dagar till och så där fortsätter det...
Jag är visserligen glad att inte längre balkongdörren stängs många timmar under dagen för att det är varmare ute än inne.
Men däremot så blir det aldrig sval inomhus länge.
Även om temperaturen kanske sjunker någon enstaka grad under förmiddagen så går det upp igen på eftermiddagen och kvällen.
Och vi måste fortfarande ha fläkten på.
Jag är mycket trött på fläkten.
Enda fördelen med fläkten är enligt Matte att den överröstar alla oljud i huset nu på sommaren.
Själv tycker jag att det är jobbigt när man inte hör ordentligt.
Och så gillar jag ju inte när det blåser, varken inomhus eller utomhus.
Dessutom är det faktiskt för varmt för min älskade fluffkoja.
Den har jag inte använt en enda gång sedan dagen innan midsommar.
Det är lite av en KATTastrof faktiskt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards