livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 2 juli 2022

Av Mimmi - 2 juli 2022 19:38


Mjau, ifall ni undrar över hur det går med pusslet så är svaret sådär.
Matte påstår att det är ett kattpussel men än så länge kan jag inte se minsta lilla katt någonstans.
Matte har hittat alla kantbitar, en låda med glasburkar, en vattenkittel, större delen av fönstret, en lampa, en tavla, utspilld mjölk, en kökshandduk och en halv burk med spagetti.
Men inte en enda katt.
Hon påstår att det finns hela 8 kattungar i pusslet.
Det tror jag inte på.
Eller så har de kanske rymt?
Kattungar har ju en tendens att ställa till med saker...
Det finns även en liten möjlighet att de sitter under soffan, ni vet de där bitarna som jag snodde och som ligger under soffan?
Men Matte är inte ett dugg bekymrad över de saknade kattungarna.
Hon har bitit sig fast vid den halva burken med spagetti.
Hon kan inte hitta andra halvan och det gör henne lite sur.
Knasigt, eller hur?
Medans det är 8 kattungar på rymmen.
Tvåbeningar.
De kan aldrig fokusera på helheten.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards