livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 maj 2022

Av Mimmi - 26 maj 2022 22:06


Mjau, finns det något mer irriterande än när man sover på sin tvåbening och den inte sitter stilla?
Är det verkligen för mycket begärt med lite lugn och ro och närhet?
Varför tror tvåbeningar att de hela tiden måste hålla på med något?
Dricka vatten, svälja några tabletter, gå på toa, dra på sig en tröja, koka te, öppna balkongdörren, stänga balkongdörren, tända lampan, borsta tänderna...
Jag blir trött bara jag tänker på det!
Varför inte sitta stilla och bara vara?
Jag är ju den perfekta handvärmaren.
Dessutom finns det knappt något bättre än att ligga på handen, tycker jag.
Om handen är upptagen kan jag nöja mig med låret.
Men även då krävs det stillasittande.
Hur länge?
Allt mellan 30-120 minuter.
Ibland ligger jag kvar medan Matte bara ska...
Och så väntar jag på att hon kommer tillbaka.
Vilket hon brukar göra.
Men oftast gör jag min kattiga plikt och hoppar upp och följer med.
Hit och dit, fram och tillbaka.
Alltid mellan hennes fötter.
Och min bedömning är att de saker hon gör inte alls är viktiga.
Så sitt still för katzingen!
Jag sover.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards