livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 8 maj 2022

Av Mimmi - 8 maj 2022 23:03


Mjau, som ni vet så är jag en före detta skyggis som älskar gos och närhet nuförtiden.
Och även om man inte kan gosa hela tiden så kan man i alla fall vara nära.
Oftast i alla fall.
Det är lite svårt på nätterna eftersom Matte bara har en smal säng nuförtiden och dessutom byter ställning tusen gånger under natten.
Ändå vill jag ibland sova hos henne.
Även om det innebär risk att få en spark eller bli tacklad av en armbåge...
När jag blir så där akut närhetstörstande kan jag inte vänta tills Matte vaknar.
Jag tittar noga på hur hon ligger och väntar på att hon ska lägga sig på ett sätt som ger mig utrymme. Sedan smyger jag mig dit och lägger mig helt tyst och stilla tätt intill Matte.
Oftast vaknar Matte ändå.
Hon är väldigt lättväckt.
Ibland bara grymtar hon lite och somnar om.
Ibland ligger hon vaken ett tag och hinner vända på sig extra mycket.
Men även när hon somnar om är hon medveten om att jag ligger där och då tar hennes kropp automatiskt hänsyn till mig.
Vilket betyder att hon inte sover ordentligt.
Det är lite bättre om jag ligger vid hennes fötter.
Men jag föredrar att ligga mot hennes mage.
I morse lyckades jag att smyga mig fram utan att Matte vaknade.
Det var väldigt trevligt att kunna pussa henne direkt när hon började vakna.
För jag ligger helt stilla så länge Matte sover.
Jag vet att hennes sömn är dyrbar.
Jag väcker henne inte.
Inte ens när jag är närhetstörstande.
Jag försöker bara att vara så nära som möjligt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards