livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 3 maj 2022

Av Mimmi - 3 maj 2022 21:50


Mjau, ibland leker jag kurragömma med Matte.
Hon är inte så duktig på att leta så jag kan använda samma gömställe många gånger.
Det tog henne nästan en vecka att hitta mig när jag gömde mig i den stora gröna larven.
Sedan gömde jag mig under sängen på min snuttefilt.
Det är jag själv som har bestämt att snuttefilten ska ligga just där.
Varje gång som Matte har flyttat på den har jag hämtat den mitt i natten och högt jamande förklarat för henne att den minsann ska ligga där.
Där kan man också gömma sig fint.
Mitt senaste gömställe är under tevebordet.
Det är rätt trångt får under men nuförtiden när den nya begagnade mattan finns så kan man faktiskt ligga riktigt mjuk där.
Och Matte skulle aldrig ha hittat mig om jag inte hade kikat fram lite grann häromkvällen.
Hon är som sagt dåligt på att leta.
Först går hon runt och tittar på de platser jag brukar ligga på när jag inte ligger hos henne.
Sedan blir hon lite vilsen och frågar var jag är någonstans.
Hihi.
Det händer att jag svarar på ren reflex.
För jag brukar svara eller komma när hon ropar på mig.
Men då är jag ju avslöjad.
Och då är leken över.
Men det är kul så länge det varar.
Att se hennes fötter stappla runt medan hon undrar var jag är...
Och ibland vill man ju faktiskt ha lite egentid.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards