livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 januari 2022

Av Mimmi - 10 januari 2022 21:59


Mjau, idag kom hemtjänsten och fixade städning och tvätt.
Och som vanligt var jag väldigt glad när det var över!
Matte drar alltid ett varv med moppen efteråt i sovrummet, för där kan hemtjänsten ju inte städa.
För där sitter jag och gömmer mig för snabeldraken.
Och när hon svängde in moppen under sängen så fick hon fram ännu ett blad från krotonen.
Det fick hon även förra gången vid städningen, bortsett från de blad som hade "ramlat" när Matte var i Stockholm...
Hoppsan!
Jag undrar verkligen vem det är som tjuvar dessa blad.
Det fanns dessutom tydliga bitmärken på den.
Varpå Matte påpekade att det är en giftig växt.
Det veeet jag väl...
Men jag gillar ju också att retas.
Och dessa blad är som ett rött skynke för Matte, därför är de så bra att reta henne med dem!
Det slår aldrig fel.
Hihi...
Har ni några bra sätt att reta era tvåbeningar?

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards