livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 26 september 2021

Av Mimmi - 26 september 2021 20:48


Mjau, vi skulle ta det väldigt lugnt idag.
Och det gjorde vi också.
Men vi larvade oss också lite.
Matte till exempel.
Hon skulle skala lite gurka.
Och passade på att skala även pekfingret...
Vad nu det skulle vara bra för.
Men vi måste ju använda vårt förråd av plåster ibland.
Själv ville jag leka men inte röra mig för mycket och inte lämna Matte ensam.
Så jag lekte liggandes i soffan...
Matte fick till en liten film på det också.
Men för att visa den här hade vi behövt starta upp datorn.
Och det kändes faktiskt som överkurs idag.
Så den kommer någon annan dag.
Mjau!

Av Mimmi - 26 september 2021 01:01


Mjau, jag råkade släppa iväg Matte idag.
Hon ska passa på att fixa saker den här sista veckan som hon har färdtjänst.
Så hon åkte till Kattstödets butik och lämnade lite saker.
Men sedan smet hon in på Linds växthus.
Skulle köpa några större plastkrukor och fat.
Det slutade med att hon gick runt bland blommor och blad och fick ha-begär.
Tack och lov insåg hon att det både saknas pengar och dessutom plats för flera växter här hemma.
Vi har ju redan rema rama djungeln...
Så det blev bara en gul hibiskus som fick följa med hem.
Eftersom det var just där på samma ställe som hon för länge sedan köpte sin allra första hibiskus.
Ja, ni förstår säkert.
Hon körde på nostalgikortet.
Jag har redan provtuggat på den...
Nåja, naturligtvis var hon helt slut sedan och fick en migränattack.
Jag försökte att fixa bloggen själv men det är ju inte så enkelt med tassarna.
När jag höll på att svara på en kommentar från Kattson så försvann plötsligt både kommentaren och mit halvskrivna svar.
Jag antar att telefonen åt upp texten..
Kattson höll i alla fall med Björn.
Och jag bestämde mig för att vänta på min sekreterare.
Hon ska bara äta och dricka lite, sedan ska vi sova igen.
Imorgon ska hon få säng-arrest!
Jag tror att det är läge för det.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards