livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 september 2021

Av Mimmi - 11 september 2021 21:15


Mjau, som ni kanske har hört så säger man att en skönhet klär i allt.
Visserligen är jag en skönhet men jag tycker att balkongen ser riktigt bedrövlig ut numera.
Och jag vet inte riktigt om min skönhet kan göra något åt det.
Kanske.
Kanske inte.
Matte säger att jag hade kunnat flytta på mig en bit till vänster till pelargonerna eller en bit till höger till tomatplantorna.
Men jag sitter var jag vill.
Och just nu vill jag retas med Matte så jag valde att sitta där det ser som värst ut.
I balkonglådan bakom mig, som både Matte och Gud glömde, var det väldigt vackra penséer för inte så länge sedan.
Men sen kom sommaren och värmeböljan och efter några veckor tackade penséerna för sig och dog.
Ni kanske minns bilder på mig och penséerna när de var nyplanterade och lite spinkiga och senare bilder på mig bredvid en prunkande balkonglåda.
Så med den här bilden fullbordar jag penséernas livscykel.
Jag och penséerna 3.0
Men jag är lika strålande vacker på alla bilder.
Mjau!

Av Mimmi - 11 september 2021 00:31


Mjau, idag lämnade Matte mig ensam för att träffa en vän, åka till botaniska trädgården och avsluta med en fika.
Sedan var hon naturligtvis trött och behövde sova minst lika många timmar som hon hade varit borta.
Som tur var det soligt och varmt och vindstilla så jag låg mest i kojan på balkongen och slappade.
Så det gick egentligen ingen nöd på mig.
Men jag tycker ändå bäst om att ha Matte hemma.
Och när hon sedan ville ta en bild på mig så vägrade jag att ställa upp.
Hon måste ju lära sig att hennes beteende får konsekvenser, eller hur?
Ser ni hur sur jag tittar på henne?
Där fick hon allt.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards