livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under augusti 2021

Av Mimmi - 24 augusti 2021 20:32


Mjau, nu håller vädret på att ändras och jag hoppas att det därmed även är slutskvalpad för Matte i poolen.
Det behövs nog ett ordentligt regnväder för att mjauktionen ska gå iland.
Men ni vet ju säkert hur pass opålitlig tvåbeningar är.
Jag gör i alla fall mitt bästa.
Dessutom tänkte jag avslöja ikväll att alla pengar från mjauktionen kommer att gå till Remingtons kattlya.
Det har jag bestämt.
Visst blir det bra?
Mjau!

Av Mimmi - 23 augusti 2021 21:35


Mjau, idag är jag en retsticka igen.
För att jag kan.
Och för att Matte inte gör det hon ska.
Om Matte inte gör som hon ska så gör jag nämligen något som jag inte ska...
Logiskt, eller hur?
Dessutom är det bara sååå roligt att retas med er!
Här får ni en bild på alla saker till mjauktionen.
Gissningsleken börjar nu...
Visst har ni koll på läget nu?
Mjau!

Av Mimmi - 22 augusti 2021 22:36


Mjau, jag måste rapportera att Matte ligger efter i mitt tidsschema för mjauktionen.
Visst är hon trist?
Hon försöker att simma lite varje dag nu när det är fint väder och turisterna har åkt hem.
Snart ska det regna igen.
Men när hon har simmat så blir hon trött efter en stund och sedan orkar hon inte göra något mer.
Jag har försökt att tala henne tillrätta utan att få gehör.
Matte påstår att hon bara kan röra sig utan värk i vatten och därför vill hon vara i vattnet när det går.
Jag tycker inte att det går när jag har en mjauktionen på gång.
Så jag ligger här på soffryggen på min älsklingskudde och ser lite övergiven ut.
Just nu satsar jag på tisdag.
Men jag vill inte lova något infall Matte går och drunknar i poolen.
Jag ligger alltid platt i hallen och väntar orolig när hon åker upp med hissen.
Men sista augusti stänger poolen, då kan jag andas ut...
Mjau!

Av Mimmi - 21 augusti 2021 19:29


Mjau, om det skänker er någon tröst så sitter jag och väntar väldigt mycket också.
Dels för att Matte ska sätta fart.
Och dessutom så låg det en avi i brevlådan på fredag om att jag har fått paket av Smiley!
Och eftersom hemtjänsten bara fixar ärenden på torsdager så måste jag vänta nästan en vecka på mitt paket.
Det tycker jag är jobbigt!
Om man får veta att man har fått paket så vill man ju ha det på en gång.
Matte påstår att det är ingen fara på taket och att det ändå finns lördagsgodis till mig.
Men ändå.
Jag vill ju gräva ner nosen i kartongen och och dofta och upptäcka!
Suck...
Men jag måste också vänta.
Mjau!

Av Mimmi - 20 augusti 2021 21:08


Mjau, idag har Matte inte gjort ett dyft.
Inte för fem öre.
Så jag bjuder på ännu en aptitretare.
Naturligtvis inte hela bilden.
Det skulle vara för enkelt.
Kan ni gissa vad det är för något?
Bästa gissning vinner en nospuss.
Kom igen.
Mjau!

Av Mimmi - 19 augusti 2021 20:17


Mjau, ni vet ju att jag gillar att retas lite ibland.
Och idag är jag verkligen på rethumör.
Så jag tänkte visa er ett smakprov från den kommande mjauktionen.
Matte har fotat allt idag.
Längre än så har hon inte kommit.
Men med stor omsorg valde jag ut ett föremål som ett härligt litet smakprov till er.
Matte säger att jag inte får avslöja för mycket i förtid och det gör jag faktiskt inte.
Jag vill ju bara att spänningen ska stiga lite...
Så här ser ni bilden av en tavla som kommer vara med.
Hihi!
Jag kan riktigt ser framför mig hur Cornelia i frustration gräver ner klorna i en kudde...
Okej, jag kan väl avslöja att det finns en bild på en katt på andra sidan.
Det hade ni inte kunnat gissa, eller hur?
Jag tror till och med att katten på bilden heter Mjauozart.
Men mer tänker jag verkligen inte avslöja!
Visst blev det väldigt spinnande nu?
Mjau!

Av Mimmi - 18 augusti 2021 23:14


Mjau, idag har Matte och jag valt ut 12 fina saker till den kommande mjauktionen.
Imorgon ska Matte fota hela härligheten.
Och sedan ska hon dribbla med telefonen och datorn och bloggen och vet kattsiken vad innan jag kan diktera hela texten till mjauktionen.
Och jo, jag vet ju att ni är nyfikna.
Så jag har fixat en liten bild som smakprov.
En bild på en katt förstås.
Hihi.
Mjau!

Av Mimmi - 18 augusti 2021 00:38


Mjau, idag har jag varit full av sjutton hela dagen.
Mycket lek och bus.
Spring i benen.
Dribbla bollar.
Skjuta bollar mot Matte.
Skjuta bollar på Matte.
Fånga bollar som Matte kastade.
Och sedan kom jag på att det faktiskt var den sjuttonde augusti!
Så jag gjorde helt rätt.
Dessutom är det ju som sjutton att det redan är den sjuttonde.
Jag har ju en mjauktion att förbereda!
Semestern är faktiskt slut nu.
Dags att börja jobba igen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards