livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 25 augusti 2021

Av Mimmi - 25 augusti 2021 21:30


Mjau, då var det äntligen dags för mjauktion igen! 

Den här gången går pengarna till Remingtons kattlya. 

Jag hoppas verkligen att många vill vara med och lägga bud! 

Bud kan som vanligt läggas här på bloggen som kommentar eller på Facebook (leta efter Mimmi Hittekatt, jag delar konto med Matte) i ett speciellt inlägg för mauktionen. 

Det är mycket viktigt att ni alltid anger nummret på den saken ni vill buda på för annars finns det stor risk för att Matte snurrar till det... 

Alla pengar går oavkortat till Remingtons kattlya. 

Det tillkommer dock portokostnader till vinsterna om man inte har möjlighet att hämta vinsten personligen. 

Jag kommer att uppdatera alla bud varje kväll på bloggen så det är bra att läsa för att hålla koll på läget. 

Mjauktionen avslutas på måndag kväll 30/8 klockan 20:00.   

Är ni redo? 

Då tycker jag att vi sätter igång. 



1) 

Månadens katt är en trött en. Den sover så gott och bryr sig inte om att du tänder ljuset i ryggen. 

Den kan påminner och lyser upp minnet av katter som har lämnat oss. 

En tung liten katt i gjutjärn, lika tung som minnet av en saknad katt. 

11*7 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




2)

Här kommer upplösningen av den mystiska tavlan. Som så många fotade tavlor är den mycket finare i verkligheten! 

Jag är rätt säker på att katten på bilden heter Meozart. Han verkar helt klart mjausikaliskt.  Och jag tror att det han klinkar på pianot är det som alla katter trallar på mitt i natten när de busar: "Eine kleine Nachtmusik"... 

Fin träram med glas, 29*23 cm. 

Utropspris: 80 kronor. 


 

 




3) 

Så här på hösten kan det vara läge att uppdatera matplatsen. Till exempel med dessa fina svarta keramikskålar med ihålig fiskmönster både fram och bak. 

Inte sprillans nya men mycket fina. Dessutom har de den där praktiska formen som får maten att alltid hamna i mitten av skålen. 

Diameter nere 15 cm, uppe 12 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




4) 

Den här skylten borde finnas i varje hushåll. Oavsett om man hänger upp halsband och eventuell sele, säkrar godispåsen eller den där trasan till matplatsen. 

Inte ny men fortfarande fin. 

25*11 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




5) 

Som ni kanske ser så ville inte den här bilden riktigt som Matte ville. Hon höll på att bråka ett tag med datorn igår men det blev inte bättre än såhär. 

En laminerat varningsskylt som alla kattägare behöver sätta upp i hallen eller på insidan av ytterdörren. 

Den är 14,7*4,5 cm och helt skarp i verkligheten. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




6) 

Naturligtvis vet vi katter så mycket bättre hur livet ska levas. I den här boken har några kloka katter samlat på lite råd till tvåbeningarna. Min rekomendation är att läsa en sida varje dag och verkligen försöka anamma denna samlade visdom. Det lilla formatet underlättar för även dem som inte gillar att läsa så mycket. Mycket fint skick. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




7) 

Här har vi en till sak till tvåbeningarna. Sprillans nya teskedar med katter! Kan det bli bättre? 

Då kan man ta hjälp av en katt för att rör om i te eller kaffe och sedan sätta skeden på kanten till koppen. 

4 silvriga teskedar, knapp 12 cm i längden. 

Utropspris: 80 kronor. 


 




8) 

Jag vet inte hur stor ni är i maten. Själv äter jag en portionspåse uppdelad på tre måltider under dagen plus torrfoder. Mellan måltiderna brukar Matte stänga till portionspåsen med en klädnypa eller klämma. 

Om ni har liknande kostvanor så är dessa tre klämmor purrfekt! Dessutom signaliserar de direkt att det är kattmat. Men naturligtvis går det att klämma åt precis vad som helst. Och så är de väldigt söta att se på dessutom. 

Höjden på dessa är 7 cm. 

Utropspris: 70 kronor. 


 




9) 

Här har vi en riktigt ärrad slagskämpe. Åven om det inte ser ut som det. 

En fin svartbetsad hållare för hushållspapper. Men Matte råkade nästan sätta eld på den för ett halvt år sedan. Vårt kök är ju i minsta laget och därför hade Matte hushållspappret ståendes på spisen. 

Det gick bra rätt länge eftersom hon aldrig använde de bakre plattorna. Tills hon en dag råkade sätta på fel platta... Nu gick ju allt bra som tur är. Men numera har vi inget hushållspapper ståendes längre. 

Så jag snodde hållaren till min mjauktion. 

Om man tittar på undersidan så kan man se att den har varit med om en liten olycka. Men det är ingenting som påverkar funktionen. Och katten mår toppen. 

Höjden är 27 cm. 

Utropspris: 70 kronor. 


 




10)

Och nu kommer vi till de tre sista sakerna i mjauktionen. 

Var och en består av en vacker konstmålad tallrik i nyskick som även går att hänga upp på väggen. 

Tallrikarna finns bara i en begränsad upplaga. 

Diameter 24,5 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




11) 

Ännu en underbar fin tallrik med kattmotiv i nyskick. Kan även hängas på väggen. 

Diameter 24,5 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




12) 

Tredje och sista tallriken i nyskick med kattmotiv. Kan även hängas på väggen. 

Diameter 24,5 cm. 

Utropspris:100 kronor. 


 


Och det var allt för den här gången. 

Nu är det bara att sätta igång och lägga bud på de saker som ni gillar. 

Mjau! 



Av Mimmi - 25 augusti 2021 19:52


Mjau, jag måste be er att hålla ut några timmar till. 

Matte är inte den vassaste kniven i lådan idag och hon har just lyckats sjabbla bort första halvan av mjauktionen. 

Alltså det som jag mödosamt hade dikterat åt henne. 

Nu måste hon börja om från början. 

Tvåbeningar... 

Men jag har sagt åt henne att hon inte får lägga sig ikväll förrän hela mjauktionen ligger uppe på bloggen. 

Så det så. 

Mjau! 


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards