livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Mimmi - 1 augusti 2021 22:53


Mjau, vill ni veta något konstigt?
Matte har börjat jaga på balkongen.
Visst låter det knäppt?
Det är ju mina jaktmarker!
Nu jagar hon inte nattfjärilar utan tjocka gröna larvar.
Och inte för att hon vill äta dem, så som jag gör med nattfjärilarna.
Utan bara för att döda.
Man kan verkligen undrar vad hon sysslar med.
Hon säger att larverna håller på att äta upp hennes pelargoner.
Bladen ser ut värre än en schweizer ost.
Det är nästan bara hål.
Jag tycker att larvarna borde få leva.
Det skulle ju faktiskt kunna vara så att de blir nattfjärilar så småningom...
Det är väl bäst att vänta och se?
Men Matte säger att om hon väntar så kommer det till slut inte finnas kvar av pelargonerna.
Inga växter att övervintra, inga växter att ta sticklingar av och inga pelargoner nästa år.
Inte för att jag bryr mig så mycket om det.
Men Matte kan vara lite radikal när det gäller hennes växter och blommor.
Så det är bara att låta henne jaga på...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards