livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 juli 2021

Av Mimmi - 18 juli 2021 22:24


Mjau, idag har vi inte gjort mycket.
Snarare ingenting.
Bara njutit av att det var aningen svalare och lite blåsigt.
I förmiddags kunde Matte till och med sätta på sig en t-shirt och dricka en kopp te!
Men nu har hon precis stängt balkongdörren och då kryper alla lagrade värmemolekyler fram ur väggarna och tar över igen.
Påstår Matte.
Jag tror att hennes hjärna har blivit värmeskadad...
Själv har jag legat i min lektunnel och kattosoferat.
Det måste man göra ibland.
Särskilt när ens tvåbening har begränsat tankeverksamhet.
Det är faktiskt rätt skönt att ligga i tunneln.
Där finns det också en del leksaker att ligga på.
Och så blir Matte alltid förvirrad eftersom hon har svårt att hitta mig.
Hihihi!
Idag har jag kattosoferat över varför vattnet smakar så mycket bättre ur det litermått i plast som Matte fyller varje kväll innan vi går och lägger oss.
Vattnet häller hon i nere i en lucka på pelarfläkten i sovrummet.
Då blir det en luftkylare.
Inte för att den faktiskt kyler ner luften, det är bara en illusion.
Tvåbeningar gillar illusioner.
Det gör inte vi katter.
Men oavsett så brukar jag passa på att dricka mycket av det där vattnet när Matte ställer det på golvet för att öppna luckan.
Och det smakar extra gott.
Fast det kanske också är en illusion?
Jag måste kattosofera lite till, känner jag.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards