livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 juli 2021

Av Mimmi - 14 juli 2021 20:14


Mjau, det är fortfarande olidligt varmt.
Matte har köpt en kylmatta till mig.
Men jag vägrar att lägga mig på den.
Jag har gått två gånger över den.
En gång igår och en gång idag.
Matte har även försökt med att lägga den i ett kuddfodral.
Som om jag skulle gå på det...
Men mina fina bollar som jag fick av Smiley, de låg kvar i påsen på soffbordet.
Förutom de två som jag fick på en gång.
Idag ville jag ha resten.
Så jag drog helt enkelt ner påsen.
Som tur var den inte riktigt stängd så jag kunde plocka ut resterande bollar.
Sedan kände jag mig nöjd och tog en paus.
Senare, när Matte satt i soffan, puttade jag en boll mot hennes fot.
Samtidigt rullade jag runt på rygg och plirade på henne från under soffbordet.
Vilket betydde att jag ville leka.
Matte ville inte leka men hon kastade i alla fall bollarna åt mig fast hon satt kvar.
Så det är mina prioriteringar här i livet :
Bollar - ja tack.
Kylmatta - nej tack.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards