livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 11 juli 2021

Av Mimmi - 11 juli 2021 23:30


Mjau, jag tackar så mycket för era köp av lotter!
Nu finns det bara drygt 20 lotter kvar innan jag kan ta min välförtjänta semester.
Det händer förhoppningsvis snart.
Så jag jobbar på.
Medan Matte bara latar sig.
Och äter glass för att svalka sig.
Hon påstår att hon är upptagen med att vattna blommor och växter både ute och inne.
Och så är hon upptagen med att hålla sig vid liv framför fläkten.
Så hon inte blir galen i värmen.
Jag brukar ge henne purr-healing flera gånger om dagen.
Det tror jag är bästa medicinen.
Men nu ska det bli ännu varmare igen.
Jag måste verkligen lära Matte att ligga helt platt på golvet.
Där är det nämligen svalast.
Vi hörs imorgon kväll om vi inte har fått värmeslag.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards