livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 9 juli 2021

Av Mimmi - 9 juli 2021 21:27


Mjau, idag är jag verkligen trött.
Det är riktigt ansträngande att vara välgörenhetskatt!
Nu har jag roddat runt med lotter till höger och vänster så jag nästan blivit yr...
Och det finns sååå många lotter kvar!
Men det har också kommit in några gåvor och jag kan berätta att Yvonne är mycket glad och rörd och tacksam.
Och det är ju det som är viktigt.
Vi har även hittat en kattvän som bor i samma område som Yvonne och kan skjutsa henne till en annan veterinär om det behövs.
Matte säger att jag är en duktig katt.
Själv är hon som vanligt inte till någon större nytta.
Till exempel så har jag fått iväg de flesta vinsterna på torsdag.
Men Matte hade vägrat att packa de två tyngsta / ömtåligaste som behöver extra mycket packning.
Så de kommer inte iväg förrän nästa torsdag.
Jag ber verkligen om ursäkt för detta!
Samtidigt är Matte helt extremt tråkigt nu när hon är ryggskottskadat och inte ens kan leka.
Så jag lekte lite med hemtjänsten istället.
Jag klöste på hallmattan och kastade mig ner, naturligtvis i Mattes omedelbara närhet. Och då kastade hemtjänsten en boll till mig.
Andra och tredje bollen fångade jag!
Och så rullade jag runt på rygg...
Det är inte första gången någon från hemtjänsten kastar en boll åt mig.
Men det är första gången jag fångade den.
Något måste jag ju också få ut av det.
De invaderar ju mitt hem också.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards