livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 28 juni 2021

Mjauktion!

Av Mimmi - 28 juni 2021 17:42


Mjau, då var det dags igen. 

En mjauktion till förmån för veterinärskostnader i samband med alla sjuka kattungar hos Livet med Jourkatter. 

Det har jag skrivit om för några dagar sedan. Så det är bara skrolla ner och läsa om ni missade det. 

Matte gnäller visserligen lite för att det är för varmt, men jag har placerat henne i soffan framför fläkten med datorn i knät, iskall vätskeersättning i ett glas och en ask halstabletter. 

Så hon har - om än motvillig - accepterad jobbet som sekreterare åt mig. 

Nu ska jag smida när järnet är varmt - eller när Matte är någorlunda svalt. 

Vi gör som vanligt. Ni kan lägga bud här på bloggen i kommentarerna. Då måste ni även alltid skriva objektnummer så Matte inte snurrar till det och blandar ihop saker och ting. 

(Som ni förstår så är Matte en ganska värdelös sekreterare, men jag har ingen annan att tillgå.) 

Ni kan även lägga bud under respektive bild i ett särskilt, offentligt inlägg på Facebook på Mattes profil. 

Men bara just i detta inlägg för annars kan varken jag eller Matte se det. 

Och som vanligt tillkommer portokostnader för varje vinst. Där brukar Matte vara duktig med att hitta billigaste sätt att skicka. 

Mjauktionen avslutas på söndag 4/7 klockan 18:00. 

Men då sätter vi igång, tycker jag.  


1) 

Månadens katt är en tjusig en i blått glas. Fint som den är men den är även beredd att extraknäcka som en liten karaff. Glöm bara aldrig att sätta tillbaka huvudet... 

Höjd 22 cm inklusive öronen. 

Utropspris: 65 kronor. 


 

 




2) 

Och så har vi även månadens tungviktare. En bit sten med en handmålad katt. Lite asymetrisk och tung som sjutton kattungar...  Och ändå ser katten väldigt fluffig ut. 

Mått 17*21 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




3) 

Om du gillar svarta katter men vill ha en lättare variant så kan jag även erbjuda en liten tavla med glas och ram med guldkant. Den väger bara som en enda kattunge. 

13*18 cm. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




4) 

Som ni säkert har lagt märke till så är det varmt på sommaren. Om man trots detta vågar lämna hemmet och beger sig ut i solen kan det vara trevligt med något kallt att dricka och kanske även att äta. Den här svarta katten väger inte alls mycket men kan på nolltid bli ganska tung. Det beror på vad du matar den med. 

Splitterny liten kylväska 12*15*21 cm. Definitivt snyggast på stranden eller picknicken. 

Utropspris: 100 kronor. 


 




5) 

Om ni inte få plats med fikat i kylväskan eller behöver en ny kasse för (katt-)matinköpen så finns det den här fina kassen med den mest självklara sanningen som tryck. 

Handtag som även gör det möjligt att bära kassen på axeln. 

37*40 cm, 100% bomull. Även den här är splitterny. Donerad av Smiley. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




6) 

Naturligtvis har vi inte bara stora katter utan även små. Dessa söta små katt-knappar till exempel. 

20 stycken helt nya fina knappar att pyssla med, sy fast som dekoration eller leka med och tassa bort dem under soffan... 

Diameter 1,4 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




7)

Eller dessa busiga små örhängen i form av kattungar, som gärna vill hänga med dig hela dagen.  

3,2 cm från tassen till svansspetsen. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




8) 

Om ni behöver förvara knappar eller örhängen eller andra små saker så kan jag rekommendera denna tjusiga plåtask. Eller så har man den bara som dekoration för att den är så söt. 

11*12 cm, höjd drygd 2 cm. Inte sprillansnytt men fint ändå. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




9) 

Man kan aldrig ha för många katter. Om det är ont om plats så kan man alltid sätta dem på kylskåpet till exempel. Som dessa söta retro magneter.  4*6 cm. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




10) 

Och ännu ett fyrpack retro magneter.  4*6 cm. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




11) 

Om ni nu är uttröttat av hela mjauktionen så kan det vara en bra ide att buda på den här fina kattbädden som är sydd av Annica Hillberg. 

Det går att vända den åt vilket håll man vill. Om man är praktiskt lagd så anpassar man ytan till pälsfärgen - mörk päls till det bruna tyget och ljust päls till den vita sidan. 

Om man är mera estetiskt lagd så gör man tvärtom. Mörk katt på den vita sidan och ljus katt på den mörka sidan. Gör sig kanske bättre på bild. 

Eller så är man oragmatiskt och använder först den ena sidan och sedan den andra innan det är dags att tvätta den... 

Bäddytan är 45*45 cm. 

Utropspris: 150 kronor. 


 



Och det var allt för den här mjauktionen. 

Nu är det er tur. 

Lägg bud så det ryker! 

Jag väntar med spinning... 

Mjau! 



 
 
Ingen bild

Smiley 🙂

28 juni 2021 23:01

Budar 300:- för objekt Nr. 1. Blått är flott, heter det ju.
Nospussar Smiley 😽

Mimmi

28 juni 2021 23:09

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

29 juni 2021 14:11

Morsning, 200 kr budat för nr 3!
Buffisar C

Mimmi

29 juni 2021 14:43

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Bossekatt

29 juni 2021 19:58

200 kr nr 11!

 
Ingen bild

Isse

29 juni 2021 20:36

Hej! Jag Skilla budar genom matte Isse 75 kr på nr 5 tygkasse, 75 kr på nr 6 knappar, 60 kr på nr 9 magneter

Mimmi

29 juni 2021 20:50

Mjau, nr 6 har precis fått bud på 100 kr.
De andra buden skriver jag upp. Tack!

 
Cirkus Boman

Cirkus Boman

29 juni 2021 20:39

Matten bjuder 100kr på nummer 5. 75kr på nummer 8. 100kr på nummer 9. 300kr på nummer 11./ MajaGräddnos

http://Bomansblog.wordpress.se

Mimmi

29 juni 2021 20:53

Mjausig tack för dina bud, Maja Gräddnos.
Nr 8 har redan fått bud på 100 kr.

 
Ingen bild

Britt-Inger Olsson

29 juni 2021 20:49

300:- på nr 4

Mimmi

29 juni 2021 20:54

Tack för ditt bud!

 
Ingen bild

Pippi o Kitty

29 juni 2021 21:46

Vi lägger på nr 6 150,00 kr o 150 på nr 8

Mimmi

29 juni 2021 21:48

Tack för era bud!
Nr 8 fick nyss bud på 150 kr på Facebook.

 
Ingen bild

Gabbi & Cataleya

29 juni 2021 21:52

Vi bjuder 300 kr för nr 11: kattsängen 🐱

Mimmi

29 juni 2021 21:53

Tack för ert bud!
Nr 11 har redan fått bud på 300 kr.

 
Ingen bild

Bossekatt

30 juni 2021 00:00

Nr 11, vi höjer budet till 350 kronor!!

Mimmi

30 juni 2021 00:14

Tack för ditt bud. Men den ligger på 400 kr nu.

 
Ingen bild

Christina Hedlund

30 juni 2021 08:22

Jag budar 60 kr på auktion nr 10 4st magneter

Mimmi

30 juni 2021 10:14

Tack för ditt bud!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards