livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 25 juni 2021

Missesommar

Av Mimmi - 25 juni 2021 21:24


Mjau, Matte och jag vill önskar er alla en glad missesommar!
Vi gör det med en gammal bild som Matte tog för flera år sedan.
Då när jag fortfarande var en riktig skyggis.
Men jag var faktiskt ganska duktig på att posera.
Om jag kände för det...
Sedan har ni kanske läst om Livet med jourkatter på Facebook?
Kattungarna som har fått en sällsynt virussjukdom.
Alla har fått läggas in.
Flera har inte klarat sig.
Det har blivit skyhöga vårdkostnader och kassan ekar tomt nu.
Det är väldigt jobbigt för alla inblandade att se små kattungar dö en efter en när man gör allt och lite till.
För att mamma katt inte varit kastrerat och vaccinerat och fångat upp en dum virus.
En vuxen katt kanske klarar av det.
Men inte små kattungar på bara några veckor.
Det är inte heller första gången detta händer.
Många hemlösa och förvildade katter bär på olika farliga sjukdomar som ställer till det när de får ungar.
Om de inte själva dör först.
Detta orsakar mycket lidande för kattmamman, ungarna, jourfamiljen och ekonomin.
Så jag tänkte hjälpa till med en mjauktion som förhoppningsvis kommer efter midsommarhelgen.
Matte och jag har letat fram några fina saker till det.
Och jag hoppas att ni vill vara med och buda förstås.
För om vi hjälps åt så kan vi nog få ihop en fin slant.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Molly

25 juni 2021 23:27

Glad Missesommar på er med!
Vi ser framemot en mjauktion jag och matte.
Nospussar
🌸🌺🌼🍓🌼🌺🌸

Mimmi

25 juni 2021 23:41

Mjau vad trevligt!
Nospussar

 
Ingen bild

T

26 juni 2021 07:46

Mjau och hurra för en ny mjauktion! Är så nyfiken på vilka fina saker som du valt ut.
Nospuss

Mimmi

26 juni 2021 10:10

Mjau!

 
Ingen bild

Cornelia

26 juni 2021 08:42

Som jamat, vi är redo för mjauktionen!!
Syns på dina ögon på bilden att du inte riktigt hade blivit en supertryggis då!
Buff C

Mimmi

26 juni 2021 10:13

Mjau vad bra.
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards