livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 juni 2021

Av Mimmi - 18 juni 2021 18:28


Mjau, nu ska ni få höra!
Matte har tydligen tappat det helt och hållet.
Imorgon ska hon ta flyget till Stockholm och inte komma hem förrän drygt ett dygn senare.
Hon ska lämna mig ensam!
Hur vågar hon?
Naturligtvis ska jag ha kattvakt.
Av en tvåbening med skällis...
Hon var här precis för att få instruktioner och för att få nyckeln.
Och då hade hon med sig skällisen!
Och Matte släppte in skällisen.
Jag skyller på att hon måste ha fått värmeslag eftersom det är 33 grader i skuggan just nu...
Skällisen skällde inte.
Det gör den tydligen aldrig.
Det är en gammal tax som heter Bella.
Matte tycker att Bella är väldigt söt.
Bella var väldigt intresserad av mina leksaker.
Hon skulle nosa på allt och om hon hade fått så hade hon krupit genom min lektunnel.
Vilket oförskämd sätt av en skällis på besök!
Men eftersom Bella var alldeles för intresserad så bestämmdes det att hon fick stanna hemma imorgon kväll när jag ska få blötmat och nytt kallt vatten.
Något bra i alla fall.
Även om jag egentligen inte vill ha en främmande tvåbening här när Matte inte är hemma.
Men jag kommer nog att vilja ha blötmat...
Naturligtvis gömde jag mig under kudden i fluffkojan medan Bella flåsade runt här hemma.
Och jag kommer gömma mig där även imorgon kväll.
Så mycket än säkert.
Sedan måste jag medge att det var en aning spännande att gå runt och lukta skällisdoft.
Men bara en aning.
Det är hur som helst extremt synd om mig som ska stanna ensam hemma med alla rullgardiner neddragna.
Medans Matte ska äta god mat och dricka fnittersaft och ha roligt.
Detta betyder nog även att jag inte kommer att blogga imorgon.
I ren protest liksom.
Bara så ni vet.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards