livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under maj 2021

Av Mimmi - 23 maj 2021 22:47


Mjau, och så vart det ljus.
I badrummet.
Efter nästan 2 månader i skumrasket.
Men nu är alltså äntligen ett nytt ljusrör och ny tändgrej på plats och efter lite roterande av det hela med hjälp av hemtjänsten i torsdags så blev det strålande ljust.
Vi har fortfarande inte vant oss vid att kunna se allt i badrummet igen.
Plötsligt ser man hur smutsig det är.
Och även hur många rynkor och gråa hårstrån Matte har...
Och när Matte gick in i det där lilla utrymmet där hon drar för ett plastdraperi och där det sedan låter som om det ösregnar så kunde hon faktiskt se sina egna fötter igen.
Tyvärr såg hon efter halva duschen även fler fötter.
Och det blev hon inte ett dugg glad över konstigt nog.
Kanske för att fötterna satt på en spindel och Matte har spindelfobi?
Det är nog tur att hon inte har lika bra koll på alla spindelfötter här hemma.
Jag vet var de är.
Men jag tänker minsann inte avslöja det.
Mjau!

Av Mimmi - 22 maj 2021 20:27


Mjau, idag har vi lekt järnet, Matte och jag.
Tassbollmatcher för hela slanten redan innan frukosten.
Sedan har jag stökat runt i hallen helt själv.
Det är ju så himla kul att gömma sig i lektunneln innan man ska attackera en intet ont anande musling!
Men oftast blir det en sådan rivstart att tunneln åker bakåt och det hoppar ur fler leksaker ur den helt av sig själv.
Och då måste man ta tass om dessa också.
Ganska ansträngande att ha så många leksaker...
Eftermiddagen har jag mest tillbringat på balkongen.
Där fanns det även gratis snacks i form av små svarta skalbaggar.
Kras kras smask smask!
Matte såg lite äcklad ut men samtidigt är hon ändå glad när jag minimerar antalet kryp på balkongen.
Och nu ska vi titta på solnedgången.
Jag ute och Matte inne.
Mjau!

Av Mimmi - 21 maj 2021 22:17


Mjau, jag tror att ni vet vid det här laget att jag är en riktig prinsessa på ärtan.
Det ska vara mjuk att ligga, annars kan det kvitta, liksom.
När jag ligger i en korg eller koja så ska det vara en tjock kudde i.
Ligger jag hos Matte i sängen så duger inte madrassen av memoryskum utan jag bara måste ligga på täcket också.
I soffan ligger jag helst på en mjuk fleecefilt.
Och jo, jag älskar även att ligga på kuddarna på soffryggen.
Men det blir ännu bättre om man kan ligga på en kudde på kudden av soffryggen...
Ja, ni fattar, eller hur?
Jag tror faktiskt inte att det kan bli för mjukt.
Inte om ni frågar mig.
Finns det fler prinsessor där ute?

Av Mimmi - 20 maj 2021 22:00


Mjau, ni har väl inte missat att Agria kör en kattparad igen till förmån för hemlösa katter?
Så om ni inte redan gjort det gå in på Agrias hemsida och anmäl era katter.
Det är helt gratis men katten måste vara anmäld för att bidraget till hemlösa katter aktiveras.
Jag som inte gillar att bli filmad fixade faktiskt en riktig fin catwalk - eller snarare catrun - mot Matte!
Vad gör man inte för att hjälpa hemlösa katter liksom.
Så nu förväntar sig Matte att jag ska prestera något lika bra om 10 dagar.
Och jag ska göra mitt bästa.
Om jag får tillräckligt med godis...
Mjau!

Av Mimmi - 19 maj 2021 20:01


Mjau, igår kväll fick Matte för sig att sätta på teven där det var en massa personer som ylade till blinkande lampor.
Jag blev helt chockad!
Skulle vi verkligen titta på det?
Sedan gjorde jag tvärt om och visade baken mot teven.
Det hjälpte inte ett dugg tyvärr.
Så jag bestämde mig för att gå därifrån.
Tvärs över Matte naturligtvis.
Men innan jag hoppade ner från soffan och gick ut i hallen så såg jag till att få en selfie på Mattes telefon.
En suddig selfie där jag låtsas att jag spyr...
Och det var mitt bidrag till det som Matte kallade för Eurovision song contest.
Bläh, liksom...
Mjau!

Av Mimmi - 18 maj 2021 14:42


Mjau, idag har jag fått de sista betalningar och sedan var det dags för mitt favoritmoment: att swisha!
Matte räknade två gånger med miniräknaren och jag räknade för fullt med tassar, klor, tänder, öronen och svansen.
Till slut kom vi överens om rätt summa.
Det blev hela 3652 kronor till ASIMIS RESA!
Tack för all hjälp, snälla ni.
Nu ska vi ta det lugnt och njuta av livet.
Matte var visserligen tvungen att gå och lägga sig igen.
Själv håller jag ställningen på balkongen.
Men först fixade vi faktiskt en bild på ordet swish.
Det ställde jag direkt upp på eftersom jag ju älskar att swisha...
Mjau!

Av Mimmi - 17 maj 2021 22:19


Mjau, idag har jag varit ute på balkongen nästan hela dagen.
Det var perfekt väder nämligen.
Inte för varmt, inte för blåsigt och några slöjmoln så att man kunde vara i solen utan problem.
Det fanns några mycket spännande små skalbaggar att titta på bland annat.
Jag har även hunnit jaga lite insekter nu i skymningen, innan Matte ropade in mig.
Så jag har haft en underbar dag.
Det behövdes verkligen efter att jag har slitit med auktionen i en vecka.
Och jo, det är en massa maskrosor som blommar runt omkring mig där jag sitter.
Det är en viss tvåbening som inte orkar kämpa riktigt mot dem...
Mjau!

Av Mimmi - 16 maj 2021 21:06


Mjau, jag vet att jag är sen.
Men det är som vanligt Mattes fel.
Och det hade ni säkert redan räknat ut, eller hur?
Men nu ska vi inte prata om Matte utan det är faktiskt dags att gratulera vinnarna!
Ni fantastiska katter och tvåbeningar som har burit mjauktionen i mål.
Vad tycker ni förresten om ordet "mjauktion"?
Mimmis mjauktioner.
Smaka på det.
Nåja, här har vi vinnarna :

1) 500 kr, Annica + 57 kr porto
2) 300 kr, Smiley + 57 kr porto
3) 300 kr, Tommi + 44 kr porto
4) 125 kr, Nallis + 57 kr porto
5) 175 kr, Björn + 12 kr
6) 300 kr, Cornelia + 57 kr porto
7) 150 kr, Molly + 57 kr porto
8) 500 kr, Annica
9) 150 kr, Nallis
10) 200 kr, Charlotta
11) 500 kr, Smiley
12) 100 kr, Catharina + 24 kr porto

Alla ni som har fått porto på 57 kr behöver dessutom skicka pm till Matte eller ett sms eller ett mejl med mobilnummer och mejladress eftersom era vinster skickas spårbart.
Det är billigare än vanliga frimärken i dessa fall.
Och som vanligt går det alldeles utmärkt att runda upp summan när man betalar för sin vinst.
Stort tack till alla som har varit med och hjälper mig att hjälpa hemlösa katter!
Massor med nospussar till er.
Mjau!


Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards