livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 15 maj 2021

Jag väntar...

Av Mimmi - 15 maj 2021 22:50


Mjau, här sitter jag och väntar.
Jag väntar på bud.
För nu är det ju sista chansen att lägga eller höja ett bud.
Söndag klockan 18 är det slut på det roliga.
Och Asimis Resa väntar också.
De väntar på era pengar.
För att kunna rädda fler hemlösa katter.
Såna där skygga till exempel, sån som jag har varit.
Om inte jag hade fått hjälp då för många år sedan så är det inte alls säkert att jag fortfarande skulle vara kvar i livet.
Då hade jag magen full med små ungar som tyvärr inte klarade livhanken.
Själv har jag klarat mig alldeles utmärkt tack vare att jag inte bara blev räddad från hemlösheten utan även fick ett underbart hem där jag fick vara precis som jag ville vara.
Det gjorde att jag kunde bli sakta men säkert bli trygg.
Och efter tre år blev jag världens gosigaste katt.
För att jag kunde.
Nu försöker jag hjälpa andra hemlösa katter.
Genom mina auktioner.
För att jag kan.
Det gillar jag väldigt mycket.
Men jag gillar inte när auktioner går segt och jag känner att jag måste tjata...
Det enda bud som har kommit in det senaste dygnet är från Smiley, som har höjd sitt bud på nummer 11 till 500 kronor.
Nu är det som sagt sista chansen.
Gör mig inte besviken.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Cornelia

16 maj 2021 07:38

Hej kompisMimmi!
Höjer mitt bud till 300kr
BuffC

Mimmi

16 maj 2021 10:43

Tack snälla Cornelia!

 
Ingen bild

Cornelia

16 maj 2021 12:00

Mimmi, måste bara berätta vilken modig storebror jag har!! Idag när matte började dammsuga så gick jag som vanligt och gömde mig. Sven var med matte, han är inte rädd, matte höll sen sugmunstycket en bit upp i luften- då går Sven fram och nosar in i munstycke fast motorn var på!! Fattar inte hur han vågar, e ju livsfarligt ju!?

Mimmi

16 maj 2021 13:45

Det är definitivt livsfarligt!!! Tänk om dammsugaren hade ätit upp honom! Eller bitit honom i nosen...
Jag vet inte riktigt om jag tycker att det är modig. Snarare dumdristig.
Själv litar jag inte på någon dammsugare även om den ligger helt still och leker död.
Man kan aldrig vara nog försiktigt, tycker jag.

 
Ingen bild

Smiley 🙂

16 maj 2021 15:55

Höjer mitt bud för nr. 2 till 300:-
Snabeldrakar är bäst inlåsta i städskåpet!
Nospussar Smiley 😽

Mimmi

16 maj 2021 17:53

Mjausig tack för ditt bud!
Jag håller helt med dig.
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Fredag 19 april 21:40


Mjau, man kan komma ganska långt genom att visa tänderna. Idag tog sig Matte slutligen samman och fotade för fullt. Längre än så har vi visserligen inte kommit men det är i alla fall en början. Kanske imorgon. Kanske på söndag. Den som le...

Av Mimmi - Torsdag 18 april 22:04


Mjau, på grund av trötthet orkar varken jag eller min sekreterare skriva något vettigt här ikväll. Men vi kanske kan ha en liten gissningslek istället? Titta på bilden och gissa varför jag gör den här minen. Bästa gissning får en nospuss. M...

Av Mimmi - Onsdag 17 april 22:18


Mjau, idag har Matte aktiverat några katter. Den här lilla hoppetossan har ni sett förut men då var hon aningen mindre och och mer blyg. Nu älskar hon interaktiva lekar, Matte och hon har till exempel lekt mycket med bollbanan tillsammans. Oc...

Av Mimmi - Tisdag 16 april 21:22


Mjau, idag var jag tvungen att påminna Matte om att jag har lovat er en mjauktion innan slutet av månaden. En galleri-mjauktion dessutom! Det hade hon lägligt nog glömt bort. Utan mig skulle hon glömma bort det mesta, misstänker jag. Annars...

Av Mimmi - Måndag 15 april 23:50


Mjau, vi råkade visst somna på soffan ikväll. Matte påstår att hennes huvud sitter lite snett nu. Det tror jag vad jag vill om. Åt andra sidan är hon lite snett lite överallt faktiskt... Själv är jag naturligtvis purrfekt. Ni trodde väl i...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards