livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 10 maj 2021

Av Mimmi - 10 maj 2021 19:08


Mjau, då var det äntligen dags igen för en auktion! 

Själv hade jag gärna dragit igång redan förra veckan. 

Men eftersom man aldrig kan lita på Matte - rätt vad det är så stannar hon hela dagen i sängen - så var jag tvungen att vänta. 

Och i helgen var det istället datorn som inte ville samarbeta. 

Den höll på att uppdatera och fastnade vid exakt 57 %. 

Där stod den och snurrade timme efter timme utan att bryr sig det minsta om att Matte lät som en uppretat tjur och var redo att kasta den tvärs över rummet... 

Idag kom hon dock på att hon inte behövde lyda datorn. 

"Stäng inte av" sa datorn hela tiden. 

Men det var exakt det som Matte gjorde. 

Hon stängde av helt, startade om från början och sa att den för sjutton katter fick uppdatera någon annan gång för NU ÄR DET DAGS FÖR AUKTION! 

Pengarna från den här auktionen ska gå till Asimis Resa. 

Vi gör precis som vanligt. 

Ni kan lägga bud här i kommentarer eller på Facebook i ett speciellt inlägg på Mattes profil. 

Matte kommer att försöka att uppdatera budläget regelbundet på Facebook och jag kommer att presentera dagens budläge varje kväll här på bloggen. 

Auktionen kommer att avslutas på söndag 16/5 klockan 18:00. 

Observera att det tillkommer portokostnader till vinstsumman. 

Då sätter vi väl igång? 



1) 

Vi börjar med månadens katt som är en riktigt snygging i målad trä. Eftersom den är platt på baksidan vill den helst luta sig mot väggen, några böcker i en hylla eller liknande. 

Höjd : 30 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 

 




2) 

Alla har nog hört talat om anden i flaskan. 

Men ingen har hört om katten i flaskan. Inte jag heller. Men här har vi en katt på en flaska! Och det är nog mycket bättre. 

En söt liten glasflaska med en målad katt som ni kan fylla med precis vad ni vill. 

Höjd 15 cm. Flaskan rymmer 100 ml. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




3) 

Även om vi går mot varmare tider så finns det få saker som är så härliga som ett par söta kattstrumpor - förutom TVÅ par kattstrumpar! Obruten presentkartong från Happy Socks. 

Och dessa är för ovanlighetens skull i storlek 41-46. 

Utropspris: 110 kronor. 


 



4) 

Och när vi ändå är inne på kläder så har vi även en superfin t-shirt som definitivt fungerar alla dagar på året. Eller vad tycker ni? Vit bomull med tryck. Storlek 2XL. 

Längd 70 cm, bredd 60 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


   




5) 

När ni har lyckats klä på er servicepersonal på ett lämpligt sätt så kan det vara läge att de får fasson på pälsen. Inte med vad som helst utan med en kattig kam förstås. 

Längd 15 cm. Donerad av Ingalill. 

Utropspris: 35 kronor. 


 




6) 

Som alla vet så gillar tvåbeningar att fika. Om de ska ha tilltugg till fikat eller ska fika utomhus eller är flera personer så är det mycket smidigt att använda en bricka. Naturligtvis måste det vara kattmönster på brickan för att den ska vara godkänt. Det fattar ju vem som helst. 

Längd 37 cm, bredd 15,5 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




7) 

När tvåbeningen ska fika själv så kanske den behöva något vettigt att läsa också. 

Då kan jag även erbjuda den mest lämpliga boken för er. Splitterny dessutom. Och jag lovar att tvåbeningen blir på gott humör av att läsa den. 

Utropspris: 75 kronor. 


 

 




8) 

På gott humör blir man även av den här lilla katten som gärna klättrar på dina kläder. Det är nämligen en brosch. Den är både snygg och praktisk då den även kan hålla ihop en sjal eller en kofta. 

Längd 7 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




9) 

Här kommer det en liten hink som fungerar som ytterkruka till en kattvänlig växt eller kanske till att förvara alla fröpåsar. Eller kanske godispåsar, om ni frågar mig... 

Höjd 13 cm, diameter uppe 13 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




10) 

Och apropå uppbevaring - tvåbeningar brukar behöva en väska om de kommer på den dumma ideen att lämna er ensamma. Då måste de i alla fall ha en kattig väska att ta med sina prylar i. Som den här i svart sammet med en tjusig framsida och lång axelrem.  

Bredd 21 cm, längd 29 cm. Kan även stängas med dragkedja. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




11) 

För att det ska vara roligare för tvåbeningen att köpa kattmat och godis så måste det förstås finnas en fin plånbok att gå och handla med. Den här har plats för mynt och sedlar och dessutom för 7 stycken kort. Och en påminnelse på båda sidorna så att ni aldrig behöver vara utan mat eller godis. 

10 * 11 cm när den är ihopfälld. 

Utropspris: 45 kronor. 


 




12) 

Och sist men inte minst ett par helt underbart fina grytlappar med kattmönster. 

Grytlappar behöver man ju alltid, som Matte säger. Och dessa är handstickade här på Gotland. 

Mått 18 * 20 cm. 

Utropspris: 100 kronor. 


 



Dår är det dags att lägga bud. 

Jag väntar spinnande och med spänning. 

Mjau! 




Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards