livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 28 april 2021

Av Mimmi - 28 april 2021 23:17


Mjau, Matte är faktiskt riktigt hopplöst.
Hon lär sig liksom aldrig.
Som att inte göra saker två dagar i rad.
För att hon blir alldeles för trött.
Gå och handla ena dagen och sedan ut och fika nästa dag.
Jag menar, det är faktiskt inte första gången.
Hon gör samma fel flera gånger om året.
Och gissa vem som blir lidande - förutom hon själv?
Jo exakt!
Här får man tassa runt och ställa upp som vårdkatt.
Vifta svalkande med svansen över hennes panna.
Spinna lugnande i hennes öra.
Trampa på hennes hår på kudden så att hon får lite stimulans och massage på huvudet.
Hålla hennes hand mellan mina tassar.
Ge henne en blöt puss på kinden.
Ja ni vet.
Allt sånt som en vårdkatt sysslar med.
Istället för att ligga på en mjuk kudde och bli uppvaktat med godis och kli under hakan och på kinden.
Ni fattar.
Jag är en hård arbetande katt.
Jag har faktiskt inte tid att sitta här och blogga.
Jag är alldeles för upptagen.
Måste skynda mig tillbaka till sjuklingen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards