livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 27 april 2021

Blommor

Av Mimmi - 27 april 2021 22:02


Mjau, idag har Matte köpt några penséer.
Hon hade egentligen tänkt att avstå i år.
Men hon var i Kattstödets butik för att lämna lite saker och att hämta något kattig och på andra sidan gatan ligger det stora växthuset.
Matte skulle ändå dit för att köpa en ny balkonglåda.
Och så kunde hon helt enkelt inte stå emot.
Fast det var dyra penséer.
Det hade säkert blivit billigare att köpa dem i en matbutik.
Men åt andra sidan hade Matte då behövt två nya resor med färdtjänsten och då hade det faktiskt blivit ännu dyrare med billigare penséer.
Hänger ni med?
Det gör inte jag.
Mina mattematiska kunskaper räcker bara till att räkna några godis.
Om man till exempel får två godisbitar och sedan två till så är man nöjd sedan.
Ibland i alla fall.
Andra gånger vill man ha fler.
Enkel mattematik.
Idag hade Matte lagt mina godis i en äggkartong.
En bit satt fast och gick inte att få ut alls.
Det var en dum bit.
Hur räknar man en sån?
Mattematik är nog inget för mig.
Men jag vet i alla fall att Matte köpte fyra penséer.
Jag har nosat noga på dem innan Matte planterade dem.
Sedan nosade jag igen när de var planterade.
Och på de tomma krukorna.
Det var fyra stycken, lika många som mina tassar.
Så mycket vet jag i alla fall.
Och det räcker gott och väl.
Mjau!

 
 
Ingen bild

Cornelia

28 april 2021 05:27

Vilka fina blommor!!
Fast visst kan du räkna Mimmi? Du räknar ju pengarna i samban med dina auktioner?!
Buff C

Mimmi

28 april 2021 10:06

Mjau, om jag ska vara helt ärlig så är det Matte som står för siffrorna och foton. Men resten fixar jag!
Nospussar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Onsdag 24 april 21:20


Mjau, nu är det sista chansen att lägga tassarna på en av de fina tavlorna i mitt galleri. På torsdag klockan 20 är det för sent. Sista chansen att erövra ett av dessa underbara mästerverk att förgylla ditt hem. Här kommer sista uppdateringen...

Av Mimmi - Tisdag 23 april 20:51


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på mitt pop-up-galeri. Sedan stängs den imaginära lokalen. Inget varar för evigt. Speciellt inte en mjauktion. Eller en godisbit... Men ni kanske vill veta budläget? 1) 200 kr, Malte 2) 250 kr, Åsa ...

Av Mimmi - Måndag 22 april 21:46


Mjau, tydligen var ni rädda för mina tänder, hihi. Det har kommit in fler bud och det rullar på lite sakta så där... Och så här ser det ut i kväll: 1) 200 kr, Malte 2) 200 kr, Åsa 3) 200 kr, Granit 4) 200 kr, Britt-Inger 5) 150 kr, Ma...

Av Mimmi - Söndag 21 april 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen. Tack vare Björn så har alla tavlor fått ett bud. Men eftersom han framför allt ville få igång budgivningen så får ni naturligtvis buda över honom. Just nu ser det ut så här: 1) 200 kr, Malt...

Av Mimmi - Lördag 20 april 16:41

  Mjau och välkommen till vernissage!  Jag leker lite gallerist eftersom jag vill bjuda er på katt-godis.  Ögongodis kallar tvåbeningarna ibland.  Jag tänkte visa er 10 tavlor i olika storlekar och utföranden.  Pengarna för utställningen gå...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards