livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 16 april 2021

Av Mimmi - 16 april 2021 22:29


Mjau, som ni säkert vet så är det mycket viktigt att hålla sin tvåbening alert.
Och naturligtvis vet ni även att det finns många olika sätt till det.
Låt mig visa er ett vinnande koncept.
När vanliga hinderbanor med bollar och leksaker inte har önskad effekt så kan man trappa upp det hela lite mer.
Så här.
Petar in en boll under ett matthörn.
Helst en ganska stel matta som en hallmatta för bästa resultat.
Mattan ska ligga på ett strategiskt ställe som måste passeras flera gånger om dagen.
Håll er i närheten för ett gott skratt dolt bakom morrhåren...
Min plan gick tyvärr inte som det var tänkt.
Ursaken är ikeakassen med tvätt i.
Den stod för nära.
Jag måste slipa på det hela så att Matte inte ser det innan det är försent.
Och bästa snubbelhindret är man alltid själv när man dödsföraktande kastar sig helt plötsligt framför tvåbeningens fötter.
Så nu vet ni vad ni ska syssla med i helgen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards