livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 22 mars 2021

Av Mimmi - 22 mars 2021 18:12


Mjau, vissa dagar vill jag absolut inte titta på hemtjänsten.
Och vissa dagar är jag lite över-modig.
Som idag.
Trots städningen så kom jag fram när Matte öppnade dörren och plockade fram mina leksaker.
Jag fick mat och sedan gosade vi i soffan i väntan på att hemtjänsten skulle komma med den torra, vikta tvätten.
Det tog en bra stund så jag trodde definitivt att faran var över.
Men då knackade det på dörren.
Smart drag att knacka istället för att ringa på.
När Matte gick för att öppna gömde jag mig under soffbordet.
Matte lekte förrädare och lyfte på duken.
Det tyckte jag inte var så sjysst egentligen.
Och när hemtjänsten bar in kassen med tvätt fram till lilla hallen gjorde jag en flygande sorti mot sovrummet.
Bara för att tvärnita precis innan, vända mig om och titta på hemtjänsten.
När även Matte anslöt satte jag mig ner och låtsades avslappnad.
Jag höll ju i alla fall pandemi-säkerhetsavstånd.
Dessutom kunde jag på ett ögonblick retirera in i sovrummet om det skulle behövas.
Men jag satt kvar.
Till slut var det hemtjänsten som gick.
Och då sprang jag som så ofta ut i hallen mot dörren för att undersöka alla kvarlämnade dofter.
Nu tror jag faktiskt att hemtjänsten verkligen har fattat att jag faktiskt bor här.
Och att Matte inte bara låtsas att hon har en katt här hemma...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards