livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 19 mars 2021

Av Mimmi - 19 mars 2021 23:36


Mjau, idag stack Matte iväg för att fika med en vän.
Fika alltså.
Som om hon inte skulle kunna fika här hemma med mig som alla andra dagar.
Vännen var färdigvaccinerad och Matte är ju i alla fall halvvägs vaccinerad.
Och så använde de munskydd i bilen där det var lite svårare att hålla avstånd.
Matte var glad när hon kom hem.
Senast hon har fikat med en vän var förra sommaren.
Utomhus.
Sedan dess har hon inte träffat någon förutom hemtjänsten.
OCH MIG!
Men jag räknas tydligen inte...
Och sen gick det ju som vanligt.
Efter bara en halvtimme efter hemkomsten blev Matte fruktansvärt trött.
Hon sa att huvudet började koka.
Och sedan gick vi och la oss direkt.
Matte somnade efter fem minuter.
Sedan har det varit en riktig tråkig kväll enligt mig.
Och jag vet redan nu att hon kommer vara väldigt tråkigt även imorgon.
Hade hon stannat hemma med mig så hade hon säkert orkat leka och gosa med mig.
Jag tycker att Matte borde precis exakt ägna sig åt karantän tillsammans med mig.
Då skulle hon må mycket bättre.
Kanske jag skulle ha bjudit på en liknande pose som den här som Matte fotade för 2 år sedan.
Men Matte påstår att hon behöver komma ut ibland.
Träffa andra tvåbeningar.
Själv har jag då absolut ingen önskan att träffa andra tvåbeningar!
De klarar jag mig bäst utan.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards