livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 mars 2021

Av Mimmi - 18 mars 2021 16:13


Mjau, tvåbeningar är bara alldeles konstiga. Det har jag konstaterad förr.
Men på senare tid är både hemtjänsten och Matte helt knasiga.
Häromdagen, när det var min favoritpersonal, så lockades jag att äta godis närmare och närmare.
Till slut var det bara en meter mellan hemtjänsten och Matte och mig.
Fast WHO säger att man ska hålla 2 meter avstånd!
Så jag skyndade mig naturligtvis därifrån med min godisbit.
Men idag gick de till badrummet och höll på att riva ner inredningen...
Det var ljusröret som hade börjat blinka.
Matte påstod att det gjorde henne fullständigt galen.
Och framför ljusröret fanns det något galler som Matte inte orkade rubba.
Till slut fick hemtjänsten loss det och sedan fick de jobbar ett tag till innan även ljusröret var nere.
Ljusröret gick över hela långväggen och var nästan lika lång som Matte...
Och nu är det mörkt där inne.
Jag klarar mig fint som kan se ändå men Matte blir ju blind som en höna.
Först funderade Matte på att boka färdtjänst till lampbutiken.
Men sedan sa hon att det nog var dyrt att köpa ett så stort ljusrör.
Och badrummet måste ändå göras om innan året är slut.
Och då vill Matte inte ha ett sånt långt ljusrör med fult plastgaller under och fult träkant framför, säger hon..
Jag bryr mig inte om sådana petitesser.
Bara min låda får stå där den står nu så är jag nöjd.
Matte hittade ingen lampa att ställa in i badrummet så hon plockade fram adventsljusstaken.
Inte världens bästa ljuskälla om ni frågar mig.
Men Matte hittar i alla fall toaletten och tandborsten...
Dessutom snöar det nu igen så vi kan lika gärna önska god jul istället för glad påsk.
Nu är både Matte och jag redo att tillbringa resten av dagen i sängen.
Jag tänkte bara visa vilken fin hinderbana jag hade fixat åt hemtjänsten.
Visst är den tjusig?
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards