livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2021

Av Mimmi - 5 februari 2021 19:53


Mjau, nu är det bara två dagar kvar på auktionen!
Jag hoppas verkligen att ni har koll på era bud.
Själv har jag suttit vid balkongdörren och tittat på alla snöbyar som dragit förbi.
Tänk om jag fått en godisbit för varje snöflinga som jag följd med ögonen.
Eller en guldtia för att hjälpa behövande katter...
När det gäller godis så hade jag nog blivit dålig i magen efter hälften senast, säger Matte.
Men när det gäller pengar så hoppas jag naturligtvis fortfarande.
Så här ser det ut just nu :
1) 125 kr, Björn
2) 400 kr, Smiley
3) 250 kr, Tommi
4) 100 kr, Annette
5) 250 kr, Suz
6) 150 kr, Charlotta
7) 300 kr, Annica
8) 150 kr, Carina
9) 100 kr, Charlotta
10) 150 kr, Cornelia
Nu ska vi ha fredagsmys här hemma med godis och allt.
Hoppas att ni har en trevlig kväll.
Mjau!

Av Mimmi - 4 februari 2021 19:34


Mjau, idag har jag gått runt och haft ont i magen för de stackars katterna som inte hade fått något bud.
Ni ser ju inte det, men här hemma står de och tittar hela tiden anklagande på mig!
Men nu har de äntligen också fått bud.
Vilken lättnad!
Nr 1 har fått bud på 100 kr från Björn.
Nr 10 har fått bud på 50 kr från Cornelia.
Alla andra bud är oförändrade.
Så här har det blivit svansdans och några flygande bollar.
Och nu tänker jag bita i gräset...
Hihihi!

Av Mimmi - 3 februari 2021 21:43


Mjau, här kommer nästa uppdatering.
Men ni ska veta att cororona-katten fortfarande har ont i halsen!
Finns det ingen som vill ge den ett hem så att den kan bli frisk?
Och katten på tavlan fortsätter att gråta för att den inte fått något bud den heller.
Nu finns det risk för att vattenkanten växer...
Det var katt-uppdateringen.
På budfronten ser det ut så här :
1) -
2) 300 kr, Smiley
3) 200 kr, Tommi
4) 100 kr, Annette
5) 250 kr, Suz
6) 150 kr, Charlotta
7) 300 kr, Annica
8) 150 kr, Carina
9) 100 kr, Charlotta
10) -
Tydligen tycker ni inte om mina katter den här gången.
Men vet ni - jag kan behålla dem också.
Jag vänder inte ryggen till små ledsna begagnade katter.
Det blir inte alltid så storslagen, som den handmålade glaskatten innan jul.
Den var det många som ville ha.
Lite som när en raskatt dyker upp på ett katthem.
Nämnda glaskatt lyckades förresten rymma hos posten innan den hade blivit tatuerad och chipmärkt - jag menar innan den fått på sig adress och porto naturligtvis!
Jag som trodde att katter bara rymmer hos veterinären...
Men den fångades in till slut och allt slutade väl.
Två andra sofistikerade katter på ett fat lyckades också rymma och de hade så bråttom att de sprang till sitt nya hem helt utan adress och porto!
Kan ni tänka er?
Nu var ju portot förbeställt och betalt så det gick ju ut på ett.
Men så där spännande blir det sällan efter en auktion.
Vanligtvis tar sig alla vinster till sina nya hem inom en till tre dagar.
Och det är nog tur det.
Annars skulle Mattes nerver inte palla med...
Jaha hör ni.
Dags att buda.
Så att inte vinsten rymmer!
Mjau!

Av Mimmi - 2 februari 2021 19:55


Mjau, då är det dags för den första uppdateringen!
Så att ni kan se om det är ni som leder på det ni lagd bud på.
Eller om någon annan har lagt ett högre bud.
Då är det bara att buda över, eftersom det handlar om pengar till behövande katter.
Just nu ser det ut så här :
1) -
2) 150 kr, Suz
3) 200 kr, Tommi
4) 100 kr, Annette
5) 200 kr, Kerstin
6) 100 kr, Charlotta
7) 300 kr, Annica
8) 150 kr, Carina
9) 100 kr, Charlotta
10) -
Det är väl en bra början.
Nu är det bara att fortsätta lägga bud.
Man får gärna buda över andra eller höja sitt eget bud om man vill säkra på att man kommer vinna det man vill ha och samtidigt hjälper katterna.
Jag räknar med er.
Mjau!

Av Mimmi - 1 februari 2021 15:55


Mjau, då är det äntligen dags för auktion igen! 

Matte är lite enerverad eftersom en granne håller på att renovera. 

Det låter som om någon hackar ved, timme efter timme.  

Så det lär vara en köksrenovering, eller ett nytt golv kanske? 

Men eftersom hon ändå bara blir galen när hon ligger och vila kan hon lika gärna hjälpa mig med auktionen, tycker jag. 

Den här gången går pengarna till Katthimlen Får Vänta

De behöver få in pengar till allt från kattmat och sand till alla dessa endlösa veterinärkostnader. 

Just nu ligger det extra många fakturor på hög. 

Så jag vill gärna sträcka ut en hjälpande tass. 


Vi gör som vanligt. 

Alla objekt är numererade och när ni lägger bud i kommentaren så skriver ni även det respektive nummer. 

Annars är det lätthänt att Matte snurrar till det. 

Ni kan även lägga bud på ett särskilt inlägg på Facebook som Matte gör till auktionen. 

Där är det enklast att klicka på den bilden som man vill buda på och skriva sitt bud direkt under bilden. 

Varje kväll gör jag en uppdatering här på bloggen om alla bud som kommit in under dagen. 

Auktionen avslutas på söndagen 7/2 klockan 18:00. 

Observera att det tillkommer portokostnader på vinstsumman. 

Alla pengar går oavkortat till Katthimlen får vänta. 

Är ni ordentligt förvirrade nu? 

Då sätter vi igång. 



1) 

Vi börjar som vanligt med månadens katt. Och för att vara riktigt tredig så är månadens katt en covid-19 katt. Varför? Jo, den har ont i halsen! Man skulle också kunna säga att huvudet sitter aningen lös. Någon verkar ha försökt att limma med mindre bra effekt. Men som ni vet så tappar vi katter aldrig någonsin huvudet. Så det är ingen fara. 

En stilren kisse av olika träslag. Charmig som tusan. 

Ca 14*15 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




2) 

Så här under pandemitider, när man inte ska träffa någon, kan det vara trevligt att återuppta det gamla sättet att skicka uppmuntrande kort till sina vänner, oavsett om de är sjuka eller friska. 

Ett kattkort betyder så mycket! 

Här har vi ett set med 10 dubbelkort, 10 kuvert och en tillhörande penna. Allt i en behändig liten ask. 

Inte sex laxar i en laxask utan sex katter i en plastask. Säg det snabt 6 gånger efter varandra... 

Asken är 15*15 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




3) 

Är det möjligtvis så att era tvåbeningar har blivit lite rastlösa under pandemin? 

Då kanske de behöver lägga ett kattpussel för att må bra! Extra bra kommer de att må om ni gör det till en gemensam aktivitet. Tvåbeningar älskar att behöva börja om eller leta efter bitar som man har gömt för dem... (Jag talar givetvis ur egen erfarenhet.) 

Sprillans ny pussel, fortfarande inplastat. 

500 bitar med söta kattungar. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




4) 

Vi känner nog alla till det där. När det har blivit för mycket julmat och gosaker och man mest rullar runt... Oavsett om ens tvåbening har bestämd åt en att pälsen behöver krympa eller om man själv vill bli snygg till våren när det är dags att fånga möss, insekter, löv eller leksaksmöss - så kan det här hjälpa till på vägen. 

En aktivitetsleksak där man måste fiska med tassen för att komma åt sitt torrfoder eller godis. Bromsar även de av er som har en vana av att kast i sig maten fortare än kvick. 

Det finns en gummilist på undersidan så att den står stadig. Och naturligtvis går det att ta upp taket för rengöring. Jag kvalitetstestade med några godisar och det gick alldeles utmärkt! 

Fint begagnad skick. Ca 18*14*12 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




5) 

Brukar ni ha koll på klockan? De flesta katter vet när det är matdags. Men tvåbeningar har lätt för att glömma bort tiden. Då kan man faktiskt bahöva en kattklocka. För att ha något att peka på. Eller helt enkelt för att den är så snygg! 

Mycket snyggare i verkligheten än på dessa bilder som Matte har tagit. 

Svart katt och mörkblå bakgrund, färgarna är mer mättade än det syns här. 

Sprillans ny i kartong och plast över visarna. Diameter 30 cm. 

Utropspris: 95 kronor. 


 




6) 

Ibland vill tvåbeningarna ha lika snygga tassar som vi katter har. Det kommer de aldrig att få. Men nu kan de i alla fall komma i närheten.  Och ni vet väl om att de flesta tvåbeningar fryser om fötterna så här års? 

Dessa supermjuka sockor har djurmönster och låtsastassar. Och halkskydd så inte tvåbeningarna står på huvudet efter 2 minuter... Det är ca 20 cm från häl till tån och de är lite elastiska. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




7) 

Något annat som tvåbeningar gillar är snygga koppar. Och snyggare än så här med både en katt och en mus på kanten kan det nog inte bli. Handdrejad och till synes helt oanvänd. Underbart med alla detaljer. 

Höjd 8 cm, diameter 8,5 cm. 

Utropspris: 75 kronor. 


 

 




8) 

Jag har lagt märke till att ni tycker väldigt mycket om kattkrokar. Så här kommer den ännu en, den här gången i luffarslöjd. Till lite lättare saker, som till exempel grytlappar eller diskhanddukar. 

Bredd ca 13 cm, höjd ca 13 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




9) 

Så här års drickar tvåbeningar mycket te. Då kanske de behöver en ny tesil? 

Den här katten fixar det. Den håller ditt te och håller sich själv i kanten till koppen. Den gillar att värma magen. Huvudet sitter ovanför och hålles med fördel kall... 

Höjd ca 6 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




10) 

Och sist men inte minst en liten ensam kisse som längtar efter ett hem. Den känner sig så pass ensam att den har gråtit väldigt mycket. 

Så mycket faktiskt att det har blivit en vattenkant på bilden! Men jag lovar att den är rumsren. Det är bara tårarna... Dessutom en fin träram med glas. 26*23 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 



Det var allt för den här gången. 

Nu väntar jag med spänning på era bud! 

Gör mig inte besviken. 

Mjau! 



Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards