livet-enligt-mimmi

Alla inlägg under februari 2021

Av Mimmi - 13 februari 2021 21:12


Mjau, nu har vi hamnat i ett mycket jobbigt läge.
Matte är förkyld!
Hon nyser och snorar så det står härligt till...
Och så dricker hon en häxbrygd gjort av salvia, fläderblom och pepparmynta.
Det luktar apa.
Jag tycker hon är väldigt jobbigt, ärligt talat.
Egentligen borde jag inte gosa med henne alls.
Men jag kan ju inte riktigt låta bli.
Jag tycker ju så mycket om henne.
Förutom när hon nyser i min närhet.
Då sticker jag.
Det finns faktiskt gränser för vad man står ut med.
Men annars är jag snäll och värma henne.
Och nej, jag har inte bytt färg på kroppen.
Det är bara ljuset.
Mjau!

Av Mimmi - 12 februari 2021 18:53


Mjau, idag har jag äntligen swishat pengarna till Katthimlen får vänta!
2510 kronor blev det.
Inte någon rekord direkt.
Men i alla fall pengar som gör nytta.
Så nu kan jag pusta ut och ta det lugnt ett tag.
Det är ju faktiskt rätt ansträngande med auktioner.
Nu är det bara Matte som ska packa de sista vinsterna och se till att de kommer iväg.
De flesta blev skickade iväg igår.
Mjausig tack till alla som varit med.
Jag tänker ägna mycket tid åt att gosa och sova nu.
Mjau!

Av Mimmi - 11 februari 2021 20:20


Mjau, idag kom det post från min kompis Cornelia.
Hennes matte hade tovad en Mini-Mimmi till mig!
Grå och med gröna ögon.
Oj, vad jag blev glad!
Jag insåg direkt att det äntligen hade kommit en ersättare för tomtarna.
Och efter att jag hade pussat intensivt på den en stund så var det dags att lära den de första dansstegen...
Mini behöver börja med en grundkurs helt klart, men det kommer att bli så bra!
Sedan blev jag så exalterad att jag rusade fram och tillbaka, puttade på Mini och rusade iväg igen.
Många gånger!
Jag är så lycklig!!!
Tack snälla Cornelia!
Tusen nospussar till dig.
Dessutom kan jag berätta att vi har en vinnare till den övergivna vinsten också.
Det blev Karin Björklund med ett bud på 200 kronor.
Grattis och tack till Karin.
Naturligtvis ska ni få några bilder från idag.
Och den där bilden som är lite suddig - det är jag mit i en svängom med Mini på bakbenen!
Kan ju vara bra att veta.
Mjau!

Av Mimmi - 10 februari 2021 18:12



Och tiden går och vi med den... 

Så här ser det ut när vi går genom lägenheten. 

Matte tycker att det kan vara aningen besvärligt. 

Jag förstår inte alls varför. 

Det är väl bara mysigt? 

Men tiden går och vi har fortfarande inte hört något av Annette med vinsten. 

Så jag tänker öppna budgivningen igen. 

Från och med nu till imorgon kväll går det att lägga bud igen. 

Det finns ett bud på 100 kr från Björn. 

Någon som vill toppa det? 

Matte ska även lägga ut det på ansiktsboken. 

Och naturligtvis får ni se bilderna igen. 

De är faktiskt rätt dyra om man köper nytt. 

Den här ser nästan ut som ny. 

Bäst att passa på? 

Mjau! 


 


Av Mimmi - 9 februari 2021 20:29


Mjau, än så länge har ingen Annette hört av sig.
Matte säger att vi väntar någon dag till.
Men jag vill ju räkna pengar och swisha till Katthimlen får vänta!
Finns det någon annan som är intresserad kanske?
Här är det så kallt att jag kände mig tvungen att krypa ner under filten i soffan.
Vi är rätt trötta idag.
Vi har tävlat om vem som kan gäspa mest, men jag vet inte riktigt vem som har vunnit än...
Matte har i alla fall börjat lite med att packa vinster.
Med betoning på lite.
Kanske lika bra att gå och sova igen.
Mjau!


Av Mimmi - 8 februari 2021 19:01


Mjau, då har pengarna börjat komma in.
Det går fint.
Men jag söker efter Annette.
Annette Palmkvist som vunnit nr 4.
Hon har kommenterat här på bloggen.
Så jag kan inte komma i kontakt med henne.
Matte har tittat på Facebook och där finns det väldigt många som heter så.
Eftersom man ska skriva in sin mejladress när man kommenterar på min blogg så tror hon kanske att jag kan se den och ta kontakt med henne.
Men problemet är att jag aldrig ser era mejladresser!
Är det någon av er som vet vem Annette är?
Jag vill ju skicka vinsten till henne och får pengarna till katterna...
Under tiden så äter Matte och jag grönt.
För Matte odlar kattgräs till sig själv.
Eller det kanske kallas tvåbeningsgräs?
Matte säger att det är ärtskott.
Men jag tycker att mitt kattgräs är mycket snyggare!
Enkelt och stilrent.
Mattes gräs är nog giftig för hon har ställt det så att jag inte når.
Fast det säger sig ju själv - ärtskott.
Ärtor som skjuter.
Stackars jag lever verkligen farligt.
Mjau!

Av Mimmi - 7 februari 2021 19:16


Mjau, då är det dags att gratulera vinnarna!
Ni är underbara som hjälper mig att hjälpa.
Men de riktiga vinnarna är förstås katterna.
Som nu kommer att få ett tillskott i kassan.
Matte har hittat packmaterial åt alla vinster och sedan skulle hon väga allt för att fastställa portokostnader.
Då talade vågen om att batteriet var slut.
Matte sa att det var lugnt, hon hade flera.
Men hon visste inte var.
Så hon började leta.
Och leta.
Och leta...
Det tog ganska så lång tid men till slut hittade hon dem.
Vilken lättnad!
Själv hoppade jag runt mellan alla vinster och packmaterial och försökte att hjälpa till.
Som flera gånger innan så visar det sig att det är billigare att skicka spårbart än med frimärken för allt som väger över 500 gramm, och nu när posten har höjt portot igen, även för det som väger över 250 gramm.
1) 150 kr, Björn + 24 kr porto
2) 500 kr, Smiley + 48 kr porto
3) 325 kr, Tommi + 66 kr porto
4) 100 kr, Annette + 66 kr porto
5) 250 kr, Suz + 66 kr porto
6) 150 kr, Charlotta + 48 kr porto
7) 350 kr, Ann Kathrin + 66 kr porto
8) 150 kr, Carina + 24 kr porto
9) 100 kr, Charlotta
10) 200 kr, Cornelia + 66 kr porto
Som vanligt går det alldeles utmärkt att runda upp summan som man betalar eftersom alla pengar utom portot går till katterna.
Tack alla som har deltagit i den här auktionen!
Nästa auktion kommer om ca 6 veckor.
Hoppas att vi ses då.
Mycket mjau från Mimmi!

Av Mimmi - 6 februari 2021 22:27


Mjau, imorgon kväll klockan 18 är det slut på auktionen.
Så nu är det sista chansen att lägga tassarna på något fint och samtidigt hjälpa behövande katter.
Dessutom kanske ni vill ge en extra slant för att det är min "födelsedag" idag?
Det betyder att jag är ca 8 år nu.
Men framförallt betyder det att det är exakt 6 år sedan Matte och jag flyttade ihop!
Det var en kall och mörk fredag kväll runt klockan 19.
Och det låg en hel del snö precis som nu.
Matte hade åkt ut till Värmdö precis så att rusningstrafiken skulle vara över när vi skulle åka "hem" två timmar med kollektivtrafiken.
Och resten är historia.
En historia som jag älskar att höra om och om igen.
Och som Matte älskar att berätta...
Men nu ska ni få en sista uppdatering av alla bud :
1) 125 kr, Björn
2) 400 kr, Smiley
3) 300 kr, Tommi
4) 100 kr, Annette
5) 250 kr, Suz
6) 150 kr, Charlotta
7) 300 kr, Annica
8) 150 kr, Carina
9) 100 kr, Charlotta
10) 200 kr, Cornelia
Imorgon kväll presenterar jag vinnarna.
Själv har jag varit en vinnare i precis 6 år nu.
Hoppas verkligen att många fler katter ska få bli vinnare så som jag.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards