livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 23 februari 2021

Av Mimmi - 23 februari 2021 20:12


Mjau, idag har Matte fått sin första spruta.
Och naturligtvis var hon tvungen att krångla till det.
Hon blev lite tungt i andningen och fick stanna kvar.
Hennes förbeställda sjukresa fick åka iväg igen.
Och sedan fanns det ingen bil.
Inte på två timmar!
Så Matte fick tillbringa tre timmar i vårdcentralens väntrum.
Det var ju lagom roligt...
Men hon fick i alla fall tillsyn och te och även en banan.
Själv fick jag klara mig utan tillsyn, te och... nä, inga bananer till mig!
Men heller ingen blötmat eller godis.
När Matte äntligen kom hem var hon såklart jättetrött och gick och la sig.
Det tyckte jag ju var mysigt i och för sig.
Men när hon vaknade hade hon fått feber.
Nu har hon också fått ont i kroppen.
Så det är nog bara att inse att jag måste leka själv idag.
Tråkigt.
Men ändå bättre att det bara blir lite biverkningar istället för en riktig sjukdom som skulle kunna göra Matte sämre överlag.
Tur att jag har så många roliga leksaker i alla fall.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards