livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 18 februari 2021

Av Mimmi - 18 februari 2021 20:12


Mjau, idag fick jag äääntligen mitt paket!
Som jag hade längtat.
Jag kunde knappt hålla mig och började även leka med den där remsan som man måste dra bort för att kunna få upp paketet...
Men sedan fick Matte upp lådan och oj vilka härligheter!
Båda sorter av mina älsklingsgodis.
Smaskigt mat jag gillar men inte få annars eftersom Matte säger att vi inte har råd.
Och leksaker.
Matte klippte loss den där blå musen till höger i bild.
Och vet ni vad?
Det visade sig vara en dansmus!
Naturlig fallenhet för piruetter och vågade hopp i luften minsann.
Den flög runt så pass mycket att Matte undrade om den kanske hade vingar...
Matte blev inte lottlös heller.
Hon fick en kattidning och godis för tvåbeningar.
Så vi har en underbar kväll här hemma kan ni tro!
Innan paketet kom hemtjänsten.
Och imorgon ska jag berätta vad jag gjorde då...
Och apropå paket - idag blev de sista vinsterna postade.
Så de som inte har fått sin vinst än får den nog snart.
Men nu måste jag gå och äta godis tills jag får nästan ont i magen.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards