livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 20 januari 2021

Av Mimmi - 20 januari 2021 22:37


Mjau, vi är sega som gammal tuggummi.
Vi hänger i soffan och gör precis exakt ingenting.
Ute bara ösregnar det.
Jag känner inte för att jama något alls.
Så Matte föreslog att vi skulle ta en selfie.
Sedan blev det en massa klick...
Visst sa Matte EN selfie?
Inte 20 stycken!
Jag måste verkligen göra klart för henne att varje klick genererar en godisbit.
Oavsett hur bilden blir.
Nu har jag gömt mig under filten eftersom jag fortfarande är seg.
Och för att jag bara har fått förskott för 6 klick i förmiddags.
Här blir inget mer klickande förrän Matte har betalat för resten.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards