livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 14 januari 2021

Av Mimmi - 14 januari 2021 19:38


Mjau, nu ska ni få höra vad Matte hittade på idag.
Ni vet ju att hon är lite dum i huvudet, eller hur?
Man vet inte alltid vad hon tänker med...
Men idag tog hon minsann priset.
Vi blev nämligen rökta!
Matte skulle bara värma lite soppa.
Men så råkade hon sätta på fel platta på spisen.
Och eftersom vårt kök är rätt litet, nästan bara ett pentry, så stod det en rulle hushållspapper i en trähållare på den plattan.
Efter en liten stund steg det plötsligt en rökpelare upp därifrån.
Och då blev det panik!
Bort från spisen, in i diskhon och en massa vatten på det. Dessutom balkongdörren på vid gavel och spisfläkten på för fullt.
Jag, som inte ens gillar lukten när Matte blåser ut ett stearinljus, satte mig i säkerhet under sängen.
Jag älskar min Matte, men i vissa situationer litar jag inte på hennes omdöme...
Nåja, hon brände inte ner lägenheten.
Men det tog ett tag innan hon insåg att hon var tvungen att kasta ut det brända / rökta på balkongen.
För det slutade inte lukta rök.
Tur att det var snö ute dessutom.
Nu, efter en dryg timme, är det iskallt men nästan rökfri inne.
Lugnet har återvänd.
Brandvarnaren gick aldrig igång, tack och lov.
Jag har gått runt och nosat lite kritisk.
Sedan har jag lagt mig på soffryggen för att vila.
Jag är ju en cool cat nuförtiden.
Jag var även en snabbis ut på balkongen för att titta lite närmare på förödelsen.
Matte luktar också rök.
Men hon kan klia under hakan precis som vanligt.
Så jag antar att livet är okej igen.
Ja, tills Matte hittar på nästa tokighet...
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards