livet-enligt-mimmi

Alla inlägg den 5 januari 2021

Av Mimmi - 5 januari 2021 19:45


Mjau, jag vet inte om ni läser bloggen från Södertälje katthem.
Den senaste bloggkatten, Lennart, har efter flera år av missförhållanden inrättat en godisfond.
Alla bloggkatter har klagat över snålheten när det gäller godistilldelning på katthemmet.
Så det var verkligen dags att göra något åt saken.
Man kan investera i godisfonden precis när man vill.
Och naturligtvis är det mycket viktigt att märka betalningen med ordet "godis".
Det låter vettig, tycker jag.
Eftersom godis även kan räknas som medicin.
Själv har jag ju en egen sponsor när det gäller godis.
Min kompis Smiley brukar skicka mina favoritgodis till mig med jämna mellanrum.
Häromdagen var jag i stort behov av medicin.
Matte råkade nämligen trampa mig på tassen.
Med sina inneskor med den hårda sulan.
Vi skulle precis gå och lägga oss.
Matte balanserade både telefonen och vattenglaset i ena handen och skulle dra ut en ljusslinga ur kontakten med den andra handen.
Och jag skulle givetvis hjälpa till.
Matte trodde att hon trampade på mattkanten...
Men hon fattade direkt när jag skrek som en stucken gris.
Sedan försvann jag in under soffan.
Matte bad om ursäkt tusen gånger.
Men jag bara satt där och surade.
Matte låg på knä framför soffan och bönade och bad.
Hon var dessutom livrädd att hon hade skadad mig allvarligt.
Men jag tänkte då aldrig mer komma fram.
Till slut kom Matte på att det nog behövdes medicin.
Så hon hämtade godis.
Gissa vem som ville ha medicin?
Mina godis är dessutom både stark och snabbverkande medicin.
Efter en ordentlig dos blev jag mirakulös frisk!
Jag klöste lite på mattan och sedan på soffan.
Vilket gjorde Matte alldeles oproportionerligt glad.
Hon påstår nämligen att om man kan klösa så kan det inte vara något större fel på tassen.
Och så var allt bra igen.
Dessutom är godis en mycket bra medicin för skygga katter.
Jag om någon borde ju faktiskt veta det.
Mjau!

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards