livet-enligt-mimmi

Direktlänk till inlägg 30 november 2020

JULKLAPPSAUKTION

Av Mimmi - 30 november 2020 16:10


Mjau, då är det dags för julklappsauktionen! 

Det betyder lite extra fina saker som ämnar sig som julklapp, både till andra som du tycker om likaväl som till dig själv. 

Detta är sista auktionen för i år. 

Dessutom blir det uppehåll i januari. 

Den här gången går pengarna till Föreningen Hjälp Utsatta Katter Få Hem. 

Detta är en ideell organisation som hjälper hemlösa katter med jourhem, omvårdnad och veterinärkostnader på väg till deras för-alltid-hem. 

Alla pengar går oavkortat till föreningen. 

Observera att det tillkommer portokostnader efter vikt för att få vinsterna hemskickade. 


Vi gör precis som vanligt. 

Ni lägger bud som kommentar här på bloggen eller på Mattes Facebooksida i det speciella inlägget som hon gör där. 

Kom ihåg att alltid ange numret på det ni vill lägga bud på. 

Annars blir Matte snurrigt (det blir hon ibland ändå, så säg till om ni ser att hon uppdaterar fel)! 

Auktionen avslutas på söndag 06/12 klockan 18:00. 

Och just det - den som vinner på ett bud på 400 kr eller mer kommer få en myntakudde utan extra kostnad! 

Visst är det underbart? 

Då tycker jag att vi sätter igång. 



1) 

Vi börjar som vanligt med en katt. En mycket ståtlig katt dessutom. 

En tungviktare i handmålad glas från Kosta Sea Glasbruk. Den vill gärna placeras på en plats där den syns ordentligt. 

Höjd 15 cm, bredd och djup runt 5 cm. 

Utropspris: 95 kronor. 


 

 




2) 

Vi fortsätter till de två lättaste och minsta katterna som finns, skulle jag tro. 

Små silverörhängen med rosa stenar. Jag misstänker att dessa katter är rätt rymningsbenägna och borde nog ha en liten lekhage i form av en ask när de inte sitter i öronen för att titta sig omkring. 

Knappt en cm från öronen till svansspetsen. Naturligtvis helt oanvända. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




3) 

Ifall Matte eller den som ska få klappen inte tycker om minimalism så kan jag även erbjuda ett par stora lurifaxer. De ser rätt busiga ut, tycker jag. De kommer garanterat hitta på dumheter ibland. Men de har svårt att gömma sig. Naturligtvis helt oanvända. 

Svart metall, 8 cm långa. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




4) 

Om ni gillar att ha två katter men inte vill ha dem i öronen så har jag även här en lösning. 

Det här underbara fatet från Gabriel Sweden. Kanske inte sprillans nytt. Men vi gillar väl alla så kallade begagnade katthemskatter? Dessa två vill  gärna flytta till ett hem där de blir fyllda med något gott. 

18 cm i kvadrat, höjd 3,5 cm. Stengods. 

Utropspris: 95 kronor. 


 

 




5) 

Efter så många hårda klappar behövs det något mjukt. Som den här lilla fleecefilten med stjärnmönster. 

Passar purrfekt till en katt och värmer små kalla tasser mitt i vintern. Vi katter vill ju också få julklappar! 

38*52 cm. Mjuk som nyfallen snö. Fast varmare. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




6) 

Mjuka och helt fantastiska är dessa juliga myntakuddar. Importerade från Sören Fernström. 

Om du älskar din katt, och din katt älskar kattmynta så vet du vad du ska göra... 

Två myntakuddar med julmotiv, ca 12 cm. 

Utropspris: 50 Kronor. 


 




7) 

Här har vi en liten plåtburk som lämpar sig alldeles utmärkt åt godis. Både för tvåbeningar eller katten. 

Nästan som ny och med en mycket fin kattgirlang runt. 

10 cm i kvadrat, höjd 8 cm. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




8) 

Längtar ni efter julen? Här har jag två små bonader eller dukar eller underlägg i klassisk korsstygn på juteväv. De fixar julstämning direkt. Visst ser ni att det finns en katt även där? 

30*23 cm. 

Utropspris: 60 kronor. 


 




9) 

Naturligtvis har jag även en julmugg, vad trodde ni? New Bone China och i presentkartong. Perfekt att ge bort ihop med julte eller julkaffe. Finare än så här blir det inte att dricka varmt i år. Finare än på bilden.

Diameter 8,5 cm, höjd 9 cm. 

Utropspris: 65 kronor. 


 




10) 

Och om ni är smarta så lägger ni samtidigt bud på den här tekulan som sköts av en katt. 

Katten sitter naturligtvis utanför koppen! katter gillar ju inte att bada... 

Donerad av Smiley. 

Utropspris: 50 kronor. 


 




11) 

Som ni vet är tvåbeningar mycket bra på att tappa bort sina nycklar. Det är lättare att att hitta dem igen med ett fint nyckelhänge. Om nyckelhänget dessutom är en katt så kan du be den att jama när det krisar kanske. 

Det här är glamourvarianten av nyckelring med katt. Len fuskpäls, glittrande små stenar och en tofs och två bollar att leka med. Färgen är midnattsblå. Donerad av Charlotta. 

Längd 12 cm. Det finns även ett hänge om man vill använda det som väsksmycket istället. 

Utropspris: 75 kronor. 


 




12) 

Och sist men inte minst något som vi alla behöver i jul - servetter! 

För att öka effektiviteten så finns det både en kattunge och en hundvalp bredvid granen som kommer att förebygga all spill av julmat och must. Alla vet ju hur duktiga de är med sina tungor. 

Och om du också kommer att sitta ensam, så som Matte och jag, så får du lite extra sällskap. 

Donerad av Yvonne. 

16 cm i kvadrat. 

Utropspris: 45 kronor. 


 



Och det var allt för den här gången. 

Nu väntar jag ivrig på era bud. 

Jag hoppas att det blir en riktig fin julklapp till Föreningen Hälp Utsatta Katter Få Hem. 

Mjau! 



 
 
Ingen bild

Smiley 🙂

30 november 2020 19:49

Är det ingen som vågar vara först med att buda på alla fina saker??? Då får väl jag börja med 200 kr för objekt Nr. 7 och 100 kr för nr. 11.
Nospussar Smiley 😽

Mimmi

30 november 2020 19:52

Tack för dina bud!
Nospussar

 
Ingen bild

T

30 november 2020 20:54

Mjau, vad ser jag?!? En filt! En fleecefilt!
Den vill jag ha och budar 100 kr för den. Det är nr 5.
Matte påstår att min nuvarande fleecefilt är full av päls. Men det är min päls, så det gör inte så mycket, tycker jag.
Jag tittar vidare på fler fina saker som du lagt ut och återkommer säkert med fler bud på någon annan sak.
Nospuss

Mimmi

30 november 2020 21:50

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Molly

30 november 2020 22:12

Mjau,
Så mycket fint Mimmi! Börjar med ett bud på 125kr på nr 4 och 100kr på nr 6.
Nospussar

Mimmi

30 november 2020 23:16

Mjausig tack för dina bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Cornelia

1 december 2020 07:10

Åååååå så många fina saker😻!!
Budar 150kr för nr 9!
Buff C

Mimmi

1 december 2020 12:34

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Sven

1 december 2020 07:11

Hej Mimmi, jag budar 100 kr för nr 12!
Nospuss Sven😺

Mimmi

1 december 2020 12:34

Mjausig tack för ditt bud!
Nospussar

 
Ingen bild

Björn

1 december 2020 08:13

Som teälskare - 100:- för nummer 10!

Mimmi

1 december 2020 12:35

Mjausig tack för ditt bud!

 
Ingen bild

Pia Nilsson

1 december 2020 18:32

150 på nummer 1 och 100 på nummer 6

Mimmi

1 december 2020 20:10

Tack för dina bud!
Nr 6 har redan ett bud på 100 kr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mimmi - Torsdag 28 mars 18:47


Mjau, som sig bör så är Matte och jag på väg till Blåkulla nu. På kvasten och allt. Jag hoppas att Matte kan styra kvasten rätt trots att hon fortfarande har ont i ryggen. Det vore ju förfärligt om vi istället hamnade på Kebnekaise eller någo...

Av Mimmi - Onsdag 27 mars 21:13


Mjau, idag var Matte på katthemmet igen. Hon hann dock aldrig ta några bilder. Hon hade fullt upp med att låta två olika katter slicka flytande godis från hennes fingrar. Och att leka med en annan katt. Och att gosa med en fjärde. Dessutom...

Av Mimmi - Tisdag 26 mars 19:34


Mjau, idag fick jag också ett påskägg. Visserligen bara i papp men med en väldigt fin gul fluffig kyckling på. Och den var bara till mig. Jag älskar fluffiga små kycklingar! Kortet var från mina vänner Cornelia, Sven och Räkan. Så jag är ...

Av Mimmi - Måndag 25 mars 22:23


Mjau, idag fick Matte ett mystiskt paket. Det visade sig innehålla ett påskägg. Ett påskägg till Matte. Jag nosade noggrant men det luktade bara choklad. Och jag gillar absolut inte lukten av choklad. Matte säger att det är tur eftersom c...

Av Mimmi - Söndag 24 mars 21:04


Mjau, som alla vet så kan livet kännas lite förvirrande ibland. Men nu har Matte blivit lite orolig för att jag kanske blir lite dement. Från att ha varit nästan helt tyst så har jag blivit mycket verbal under de senaste månaderna. Senast den...

Presentation


Mjau, jag heter Mimmi och är en före detta hemlös katt som för fyra år sen har skaffat egen Matte och lägenhet. Jag avslöjar detaljer ur mitt liv, mina funderingar om Matte och mina försök att förändras från en skygg katt till en trygg katt.

Omröstning

Kan du tänka dig att adoptera en hemlös katt?
 Det har jag redan gjort
 Går och funderar på det
 Kanske
 Nej, jag vill ha en kattunge
 Nej, jag är allergisk
 Nej, jag tycker inte om katter
 Nej, jag kan inte ha husdjur just nu
 Jag vill ha tips på hur man gör

Fråga mig

15 besvarade frågor

Senaste kommentarerna

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards